finnebiff!

Nå skal jeg straks på hyttetur! Eller det er vel strengt tatt ikke en ordentlig hyttetur, men jeg er invitert til å spise finnebiff på hytta til en venninne av meg, med “noko attåt” som vi ser ut til å kalle alkohol i kveld.

For noen år tilbake var jeg lærling som biloppretter, og begynte sent på sommeren. Ca alle bilene vi hadde inne da hadde kjørt på rein. Så hadde de stått en stund før de skulle rettes opp, og da måtte vi spyle av dem først.

Det du gjorde ved å tilsette vann på disse skadene, var å sakte men sikkert vekke til live restene av rudolf som lå klint inni plast og deler, og mageinnhold og blod begynte sakte renne ned på gulvet. Jeg husker ennå lukten, det var som sur gammel finnebiff og våt mose. Nokså jævlig, tok sikekrt ett eller to år før jeg spiste finnebiff igen.

Men nå må jeg burne avgåre, stikekr innom senere med bilder fra seansen, så stay tuned!:)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg