Skyvedørsgardiner

Snart er julen her, og jeg sitter å vurderer om jeg skal montere sammen et skap eller henge opp julegardiner.

Slike valg er ofte veldig vanskelig å ta. Om jeg henger opp julegardiner ser alle sammen at jeg er en dyktig gardinopphenger, og vil bli kjempeimponert av å passere huset mitt. Ingen ser om jeg monterer et skap. Selv om nødvendigheten er større for et skap, er også den overfladiske anerkjennelsen fra forbipasserende littegranne viktig.

Jeg kan jo montere opp skapet og sette det foran vinduet slik at alle som drar forbi ser det, men det er jo et sjangsespill. Vil folk forstå at jeg har montert det opp og nå stolt prøver å vise det fram?

Eller vil folk tro at jeg har røyket for mye crystal meth og nå er fanget i en hallis der jeg tror hjernespisende zombier er ute etter meg så jeg må skalke vinduer og dører med det jeg har tilgjengelig? For hva ville jeg selv ha tenkt om jeg så inn stuevinduet til noen og sett en skyvedørsgarderobe klistret inn i vinduskarmen? Det er jo veldig spesielt.

Men om jeg henger opp julegardiner, må jeg ta dem ned når det ikke lengre er sosialt akseptert å ha juleting hengende oppe lengre.

Da blir latskapen min med en gang satt på prøve. For jeg vil ikke framstå som en tulling som ikke vet når julepynten skal tas ned, selv om julelysene jeg hengte fast i takrenna til fjorårets jul har hengt der nå et år.

Men det skylles ikke latskap! Det er ene og alene fordi jeg har høydeskrekk. Jeg var ordentlig forbannet når jeg hengte dem opp, så forbannelsen min totalt overkjørte frykten min.

Jeg har ikke vært like forbannet siden, så jeg har ikke turt å klatre opp for å ta de ned.

Heldigvis er det LED, så det bruker ikke strøm.

Det enkleste er vel om jeg ikke gjør noen av delene. Bare satser på at jeg har helårsgardiner, og satser på at ingen som kommer innom går forbi kjøkkenet og ser det totale kleskaoset jeg har bygget opp.

Hvorfor er det så vanskelig å kvitte seg med klær man ikke bruker? Og er det bare jeg i denne verden som kun bretter klærne når de er tørr, og når jeg da skal lete etter klær 2 timer senere, bryter jeg ut i et kles-riste-inferno der jeg river opp alt jeg hsr brettet pent sammen, bare for å se på hvert plagg?

Jeg fatter ikke hvordan jeg kan ha så mye klær, og allikevel bruker jeg bare ti prosent av dem. Resten er gulv-fyll.

Nå mens jeg har skrevet dette innlegget kunne jeg muligens ha vært ferdig mednå henge opp gardiner i stua. Det får meg til å tenke. Og jeg tenker at tiden er inne for en powernap.

Sees snart kjære leser 🙂

8 kommentarer
    1. Livet har mange vanskelig valg,,likegreit å sove på det,og håpe på at det går over,forsvinner…
      Faren ved å surre for meget,er jo at man kan bli “satt under administrasjon”,,det vil jo være helt katastrofe…

    2. Heisann mattiflættan….. Kom til mæ å hæng opp julegardinan mine… Æ tænkte d va på tide å få ned påskegardinan no… Har vist bomma litt æ da… Trudde d sånn at påska vare heilt te jul. Men d va vist omvendt…. Matti jobbe du enda på bilverksted? Om du gjør d så lægg ut litt bilda… Klæm fra han Pekka…. 😉

    3. Valgets kvaler ^^ Jeg drev også å satte sammen oppbevarings-ting i dag, to kommoder, ble ferdig med den ene, å fikk startet på den andre, men så gadd jeg ikke mer så jeg stakk ut med venner en tur, så får jeg ta det litt seinere 😉 å når det er snakk om klær, NEI, du er ikke alene om verken å ha alt for mye klær selv om du bruker bare ti prosent av dem eller det at du i det ene øyeblikket står å bretter dem pent og pyntelig for så litt etterpå å rote alt til igjen ^^ Been there, done that! Håper du får fikset at du skulle ha fikset til slutt da ^^

    4. Hei å hå…. Alle ska få….. Mattiflættan e du dær?????????????????????????????????????
      Begynne bloggen å nedlegges….

    5. Hei, Mattilakken!
      Kul blogg du har. Og noen skikkelig kule bilder! Men, har et juleønske (i disse juledager): hva med et nytt innlegg? Du har vel ikke gitt opp allerede? Og siden det tross alt er jul, er det lov å komme med et ønske om noen kule julebilder. Enten det er på snøscooter eller halvnaken! Anyways. God jul, have fun!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg