Ha dæ vækk ditt spøkels!

Hei kjære leser! Siden jeg er så heldig å bo veldig langt oppi nord langt, langt, laaangt fra nærmeste motorvei, må man regne med at kong vinter kan gjøre sitt for å forhindre en jevn og fin trafikkstrøm denne årstiden.

Jeg bor i nærheten av et Kvænangsfjellet som du må over for å komme til Tromsø eller sørover generelt. Når dette fjellet stenger, er jeg tvunget til å ta en 20 mils omvei gjennom Finland for å komme forbi. Det er nettopp det jeg har gjort i dag. Kvænangsfjellet har vært stengt grunnet ras, og jeg peiset på gjennom Finland. Et stykke forbi Kautokeino mot Alta har du en plass som heter Kløfta, og der spøker det visstnok. En jente skal visst ha tendenser til å sette seg i baksetet på bilen din og være med et stykke på turen.

Jeg er jo så mørkeredd som det går ann å få det, så jeg skal ærlig innrømme at jeg har grått noen tårer i ren dødsangst ned dette partiet når jeg har kjørt alene på kveldstid.

Denne gangen var jeg derimot forberedt, og hadde screenshottet fadervår på nett, og satt klar med fadervår på telefonen i tilfelle Linda Blairs ansikt fra exorcisten skulle dukke opp i sladrespeilet.
Der satt jeg og tviholdt på telefonen og kaldsvettet, og plutselig åpenbarer det seg en hel drøss med trailere linet opp på en lang rad rundt en sving. Aldri før har jeg vært så glad for å komme til en kø som nå!

Det er greit, jeg sitter å er litt redd for å bakke meg fri for diesel på bilen og bli sittende å vente på hva som enn måtte komme først, hypotermi eller en ridder i skinnende rustning med en kanne diesel under armen, men det er bedre å være redd slike ting enn spøkelser.
Jeg er redd de skal bite meg når jeg ikke venter det, eller poke meg hardt i siden så jeg skvetter til og kjører av veien. Eller hyle kjempehøyt! Eller snakke med britisk aksent. Eller putte kalde spøkelseafingre ned i nakken på meg så jeg rykker til og tar backflip over førersetet og ned i baksetet og blir sittende på fanget hennes mens hun hyler, poker, biter og snakker med britisk aksent.

Kanskje jeg er litt for lett å skremme, jeg har nemlig sett min andel av skrekkfilmer. Men, skrekkfilmer er aldri skummel hjemme i din egen stue, men her og nå, skulle jeg ønske at det eneste jeg hadde sett på tv var Sauen Shaun.
Men nå er det nok syt, god natt/ morgen videre kjære leser!:)

12 kommentarer
    1. Du e bare så kul du altså, my å kjenn sæ igjæn i, men e ik redd spøkelsa æ da.. 😉
      Ronny

    2. Hehehe…. Mainn skakke kødde me di spøkelsan nei…. Men d sies vist at ikke alle får se dæm… Bare dæm som tåle å se som får se dæm vistnåkk… Mæn Matti bare ring mæ når du træng en å prate sjit me i biln så blir æ me;-) (for æ ekke redd spøkelsan) * klæm fra han pekka*

    3. Hvorfor britisk aksent????
      Du må ha vert hysterisk morro og hatt med når The ring gikk på kino.

    4. Heng hvitløk i bilspeilet når du er ute å kjører på veier der det ferdes spøkelser. Det hjelper har jeg hørt. Ellers er jeg mer redd for østeuroperiske kriminelle som stopper enslige bilfører på øde motorveier, de er iallfall ikke til å spøke med.

    5. Jeanette Dark: Nei jeg har blit advart mot de også! Men jeg er nok den mest spøkelsesredde personen du finner nord for marokko! Men det er kun i skogen og når jeg kjører bil! Av alle mulige ting. men takk for tips!

    6. Pekka matakråka: ja det hadde vært knall og hatt noen å prate med i telefonen på de skumle plassene man ferdes forbi. Selv om akkurat der i kløfta er det ikke dekning!

    7. Når du sier skrekkfilm klassikere tenker jeg på de orginale Halloween filmene,så svaret blir nok nei.
      Men er en så kalt skrekk film ute på markedet nu som heter sinister,den er kansje i din gate.Jeg gjespa meg gjenom den,

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg