Charterfeber i kveld!

I kveld må dere tune in på tv3 klokken 21.30, for der befinner jeg og min fantastiske venninne Villkokken oss! Yes, det er duket for en ny episode av charterfeber, og i kveld får dere se første glimt av oss!


Meg og Villkokken på Gran Canaria!

nøkkelen til hotellrommet


Jeg kan avsløre at dere får se en liten sekvens der vi pakker koffertene våre for turen. Her kommer en av hovedforskjellene til meg og villkokken fram. Hun er strukturert, organisert og vet akkurat hva hun trenger, mens jeg sitter midt i en pakkefrenzy som ikke ligner grisen.

Hva pakker vi? Hva trenger man på tur?

Her skal dere få noen pakketips om dere noengang tenker dere lengre avgårde enn nabobyen.

1. Pakk kun det mest nødvendige.
Hva som er mest nødvendig avhenger helt av hvilke situasjoner som kan oppstå. Det vet man jo strengt tatt aldri, så her gjelder det å være godt forberedt.
Jeg visste feks at vi skulle leie bil, så for meg var startkabler absolutt nødvendig. Jeg visste også at vi skulle være på stranden. Da ble metalldetektor helt avgjørende å ha med seg. I tilfelle vi ble å møte masse mennesker og miste hverandre, ble også walkie talkier nødvendig. Selv om jeg fikk inn gran canarias taxi sentral på walkietalkiene når vi var på hotellet, vil jeg absolutt påstå at det var helt nødvendig å ha de med.
Berit må ha med kokkejakke om det plutselig blir nødvendig å lage litt mat, og hjelm med horn på, kan også være en nødvendig gjenstand om situasjonen tilsier det.
Er det nødvendig med 18 par sko og en bunad, pakk det også, så er du sikker.

2. Sett opp et system
Det er bedre med system i rotet, enn rot i systemet. Legg derfor fram alt du tenker på når du åpner klesskapet ditt. Trekk også alt du eier ut fra badet. Se over alt med haukeblikk, og er det noen farger eller former som stikker seg mer ut enn det andre, så ta det med i kofferten. Ta gjerne ned ting fra mørkeloftet som har med barndommen din å gjøre, fotoalbum og lignende, slik at du kanskje kan vise det til noen om du plutselig møter på en fjern slektning du ikke visste at du hadde. Nå skal du ha en fin haug på gulvet. Spark rundt i alt med soldatføtter. Da er du sikker på at du ikke overser noe.
Bretting av klær vil ikke være nødvendig, da turbulens i flyet uansett vil kaste klær og gjenstander rundt i kofferten.

3. Verdigjenstander blir med håndbagasjen, ikke kofferten
Ting du ikke kan være foruten, pakker du i håndbagasjen. Pass, pc, telefon, ladder etc. Dette var så strukturert at det er vel ingen hemmelighet at det er villkokken sitt tips, ikke mitt. Men, et veldig, veldig godt tips!

4. Crosskjorter!
Crosskjorter er helt fantastiske store skjorter som kan brukes til enhver anledning. De er lette og luftige, og passer derfor like godt som nattkjole, som til stranden, istedet for sarong eller lignende. Pluss at man ser kul og fresh ut.


Her bruker jeg crosskjorta mi som nattkjole. Jeg bruker de også når jeg flyr, for de er så behagelige.

5. La det være plass i kofferten til ting du kjøper på turen!
Jeg tok den største kofferten som er masseprodusert etter 1972 med meg på turen til Gran Canaria. Håpet mitt var hele tiden å stjele filmutstyret til crewet, og trengte da mye plass. Desverre var dette lettere sagt enn gjort. Jeg fikk shoppet litt der, så den ekstra plassen i kofferten kom godt med!


Jeg gikk feks til innkjøp av disse herlighetene nede på Gran Canaria!

6. Er du veldig hjemmekjær, ta med nok ting til å gjøre hotellrommet “ditt eget”

Jeg er veldig rotete, så jeg tok med masse ting jeg kunne slenge rundt omkring.


Ah..akkurat som hjemme.

7. Husk solfaktor!

Så slipper du gå ut SLIK:


Så er dere klare for litt sol og varme på skjermen i kveld? Se på tv3 klokken 21.30!

Takk for at du stakk innom kjære leser, håper vi sees igjen!:)

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg