Brokeblakk Matti

Halloooo bloggæææææn!

Heisann og hoppsann alle! Hvordan har starten på det nye året vært for deg? Mitt år fikk en knallbra start, kjøpte meg nemlig ny snøscooter!
Jeg har aldri brukt mer enn 5000,- på snøscooter før nå, og da sier det seg kanskje selv at det har ikke akkurat vært siste skrik jeg har humpet rundt på. Eller tvert imot, så har det kanskje vært akkurat det, nemlig aller siste skrik. De har manglet både bremser og det som verre er, og da har det egentlig blitt til at de står 98% av året. Jeg har til nød startet opp mannskjiten og tatt en liten tur, men det har som regel endt med at jeg har blitt tauet ned fra fjellet av andre.
Så når jeg da knallet til og kjøpte meg en ordentlig snøscooter, var jeg som et lite barn! Den som sier at lykken ikke kan kjøpes for penger, har aldri eid en snøscooter, det er jeg sikker på.

Fra før hadde jeg svarte og rosa FXR snøscooterklær, men jeg bestemte meg for at jeg mye heller ville se jævlig awesome ut framfor bertete, så da falt valget på en Tobe HELDRESS av alle ting, og den er bare så jævlig rå. Disse føres av duells.no, så om du vil ha like kul dress som meg, så klikk deg bare inn på siden deres! Den rosa og svarte hjelmen ble byttet ut med en svart o’neal hjelm fra freestylextreme. Jeg er bare rett og slett skikkelig fornøyd!

Drittøff! Er du ikke enig?:)

Jeg kjøpte også luhkka hos ei venninne som syr slikt, for det er ganske kult når man er på fjellet. Jeg fikk den i svart og rosa, og foran står det “Matti”. Jeg ble kjempefornøyd, og gleder meg virkelig til å bruke den. Ønsker du deg også en luhkka? Ta kontakt med Marianne på [email protected] og bestill i dag! Min sydde hun på to dager, så jeg hadde min rett etter at jeg fant ut at jeg ønsket meg en!

Ellers så har jeg ventet altfor lenge på å kjøpe meg ny sofa. Under en litt fattig periode kjøpte jeg en sofa med sjeselong fra jysk, og jeg tror ikke jeg ville anbefalt min verste fiende engang å kjøpe sofa fra jysk. Den første sofaen fra dem gikk i tusen knas under litt ivrig “vertikal pølsemambo” her for noen år tilbake, og endte opp som en svær haug av skai, flisete planker og skarpe spikre og stifter som så mer ut som noe du slenger foran en skyttergrav for å forhindre uvedkommende adgang enn en stuemøbel.
Utrolig nok fikk jeg ny av jysk som plaster på såret jeg faktisk fikk av dette, men jeg vil ikke påstå at den var noe bedre. Når man satt i den kunne man kjenne hvor gammelt treet som var brukt til planker var, og nummeret til nærmeste kiropraktor lå på speed dial funksjonen på mobilen min. Så jeg kan med hånda på hjertet si at når jeg kjøpte meg ORDENTLIG sofa fra bohus, ble det topp stemning og en gjennomgående følelse av ren glede her i heimen.

Så monterte jeg en lampe jeg fikk pappa å kjøpe til meg fra IKEA! Jeg har hatt så lyst på denne lampa i evigheter føles det ut som, så jeg ble råfornøyd når jeg endelig fikk smurt den fast i taket!

Den er bare såååååå fin!!

Men sofaen fra jysk ble ikke helt utvist fra kåken! Neida, jeg og kjæresten skrudde den fra hverandre og satte selve sjeselongen i en del av stua som aldri blir brukt til noe fornuftig! Dette er kun et forsøk på å se om det faktisk kan funke, og det tror jeg at det kan. Om jeg bare kommer meg til storbyen og får handlet litt stoff, en 5-6 gram kokain burde holde! Neida, stoff til å sy trekk til sjeselongen, så tror jeg det kan bli bra. Stua får vel strengt tatt aldri nok sitteplasser.

Det blir nok bra til slutt, med litt flere puter, fint trekk, et fint lite bord og noe på veggene så blir det sikkert koselig å ligge der å plukke seg i nesen om man mot all formodning ikke har så lyst å sitte i sofaen.
Når jeg først møblerte stuen da jeg flyttet hit for noen år tilbake, tenkte jeg at jeg måtte ikke ha så stor sofa uansett, fordi det skulle være plass til å bevege seg i stuen. Men jeg har jo innsett at jeg strengt tatt beveger meg minimalt i stua egentlig. Jeg sitter jo bare her, og da er det sannelig ganske greit med noe som er ordentlig digg å sitte i! Jeg har ikke slått hjul en eneste gang i stua siden jeg flyttet hit, så jeg føler ikke at jeg ofrer noe som helst med en litt større sofa.

Ellers så har jeg fått meg langt hår! Det er utrolig deilig å slippe spare, og så er jeg jo veldig glad i langt hår. Men jeg kan bare ha det noen måneder, for det er så helvetes mye arbeid. Jeg skal nemlig ha en litt dristig fotoshoot i morgen, og da er det hvertfall sexy med langt hår. Om alt går etter planen, så får jeg kanskje delt noen av bildene fra shooten med dere i morgen kveld allerede, så stay tuned!
Nå skal jeg spille litt quizkamp mot kjæresten min, for han blir så høy på pæra hver gang han vinner mer enn to runder, så jeg tenker å knuse han i kveld. Spiller du quizkampen? Du finner den i AppStore hvertfall, og ønsker du spille mot meg så heter jeg 1onlymattilakken

Takk for at du stakk innom kjære leser, håper vi sees igjen!:)

5 kommentarer
    1. Kunne godt ha ønsket meg en luhkka jeg om jeg visste hva det var fornoe… så jo ut som et nonne-plagg… 😉
      hehe…pølsemambo…hehe….
      hmm…og da er det sikkert ikke noe nonne-plagg…

    2. Geriatriks: en luhkka e nåkka du dreg over hode og bruke når du sitt rundt bålet og fortell røverhistoria så du ikke ska fryse blånippla på deg 🙂

    3. dritbra blogg, forsåvidt eneste æ gidd lese, mn ta d nu som et kompliment;)
      håpe du e fornøyd m scootern, dn va foresten æ som tok klargjøring på 😉 (har du fått nytt baklysglass?)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg