100 ting man må gjøre før man dør..Del 2

022: Ri i galopp

Nå vil jeg jo påstå at det eneste som er mer farlig enn hest, er radon stråling. Men jeg hadde en kjepphest når jeg var liten. Jeg hadde en hoppestokk også med sånn halv hoppeball under istedet for fjær, men jeg mener å huske at broren min og en av vennene hans punkterte den med en saks.

 

023: Meditere

En gang satt jeg i ro på en plass i tre dager. Det var stressende i ettertid.

 

024: Få skreddersydd en dress

Jeg prøver sjeldent klær før jeg kjøper dem. Jeg ser noe jeg liker, og kjøper det.  Jeg kjøpte en gang en svart vest, og den var selvfølgelig altfor stor. Så jeg tok den på meg og sydde den igjen istedet for å lukke den med knappene. Når jeg skulle ta den av reiv jeg bare i skikkelig Hulken-stil. Desverre lar ikke dette seg gjøre så veldig mange ganger.

 

025: Vandre naken i fjellet

Jeg har da lest fjellvettreglene. Og regel 87 avsnitt 2c §90 står det: Vandre faen ikke naken i fjellet.
case closed.

 

026: Svømme med spekkhuggere

Jeg har følt meg som en spekkhogger når jeg har badet. Spesielt i syden når man er omringet av veldreide solbrune delikatesser, og man selv er på feriedag nr 2, lett solbrent på nesen,fregner, og likbleik med en noe anspent holdning med vann i knehøyde, speidende utover bølgende og skeptisk til hva varmere strøk kan skjule under vannoverflaten. En gang fikk jeg en liten blekksprut mellom fingrene, og jeg tror jeg ramlet i en 4 sekunders koma. En annen gang tråkket jeg på en flyndre som flyndret avgårdet, og da var jeg sikker på at jeg skulle bli drept. Den var ca like stor som en salamiskive. Skikkelig steve irwin shit. Var det steve irwin han jungeltullingen het?

 

027: Kjøpe en hund

Jeg har egenhendig stått for to hundekjøp. Først kjøpte jeg en rotweiler som jeg var nødd å omplassere grunnet samboer.
Så dro jeg og en eks til wilhelmina i sverige å hentet en nydelig liten klump som heter Evo, etter mercedes 190 2.5 16 Evo, og han har jeg den dag i dag. 4500 svenske kroner.

 

028: Se et lys brenne ned

Jeg har sett når lys har slukket, men man tar vel gjerne stearinlys for gitt helt til de slukker.
Når jeg var rundt 13-14, var jeg mye hos min venninne Marie i Alta i helgene. Vi gjor alt og ingenting, og en helg brukte vi faktisk hele helga på å dryppe stearin i en glassflaske. Jeg førte desverre ikke logg for antall drypp, lys eller timer. Men det var en tidkrevende prosess.

 

029: Finne en mentor

Her skal jeg ære min far. Har alltid sett opp til han, og har lært utrolig mye fra han. Så min far er min mentor. Veldig greit 🙂

 

030: Dyrke et idol

En gang plantet jeg frø fra en melon jeg spiste, og det vokste fram en plante på ca 10cm før den døde. I samme vinduskarm la en gang Marie en levende krabbe hun hadde funnet ca rett atmed havet. VI glemte den av, helt til sola steikte gjennom vinduet så det luktet død krabbe.
Jeg holdt på å plante mais på en hybel jeg bodde på. Så kom jeg på filmen Signs, og innså at takhøyden ville bli et problem.
Jeg har alltid trodd at meloner vokser på trær.

 

Nå er det sent, så jeg runder av her. Fortsetter i morgen med

“100 ting man må gjøre før man dør..Del 3”

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg