100 ting man må gjøre før man dør..Del 8

Som sagt, har jeg begynt å blogge til fredrik Skavlans bok “100 ting å gjøre før du dør”, og er nå kommet til punkt

067: Plante et tre

Når jeg jobbet i barnehage, hadde de en fin tradisjon med å plante et tre for hvert barn som var blitt så stor at de skulle slutte i barnehagen og gå over til skole. Dette ble deres “eget” tre,  og jeg syntes det var en fin liten seremoni.
Pappa plantet også trær utfor huset vårt for noen år tilbake. Nå vet jeg ikke om det heter å plante når du tar et tre fra en skog og egentlig bare flytter det til hagen din, men det var nå slik det skjedde. Jeg ble stående å se på disse trærne i sommer, og først da innså jeg at de var jo blitt enorme i forhold til da han plantet dem. Dette igjen medførte at jeg hørte min biologiske klokke tikke, jeg var overbevist om at jeg var blitt utrolig gammel, og følte at jeg var kommet i overgangsalderen, og omringet av svære trær.


068: Sanke sauer

Nå er vel jeg den typen menneske som burde løpe en annen vei når jeg ser sauer. Jeg tror ikke sauer liker meg noe særlig, men jeg forsøkte hvertfall å få bestefars sauer til å like meg. jeg bærte noe høy fra låven og ned til sauene, og så at de ble henrykt. Det førte til at jeg hentet mere høy og lesset inn til sauene. Atter en gang ble sauene henrykt. Og jeg hentet høy. Igjen. Etter noen runder så jeg meg fornøyd og gikk. Neste gang jeg skulle forsøke samme triks, var døra inn til sauene låst.
Jeg sprang til bestefar og fortalte at sauene hadde låst seg inne, og han måtte komme å låse opp. Det viste seg at sauene slett ikke hadde låst seg selv inne, men at bestefar hadde gjort dette for å unngå at jeg skulle sprengfore de stakkars dyra for egen vinning.

 

069: Gå på skattejakt

Til jul ønsket jeg meg to ting, metalldetektor og rattkule til bilen. Jeg fikk rattkule hos min søster, men ikke metalldetektor. Jeg har sett på nett at de selger sandaler med innnebygget metalldetektor. Hva jeg ikke hadde gjort for å fått klørne i noen sånne!
Jeg bruker ha noen skattejakter hver uke. Fordi jeg er så glemsk, kan en legetime jeg allerede er for sent ute til fort, bli en utrolig spennende og ikke minst stressende jakt på bilnøkler, kortmappe, eller hund.
Å leite i skuffer og skap blir mange gang en utrolig positiv opplevelse, siden jeg har lagt unna ting jeg må “huske på”, og en gang i vinter fant jeg tilsammen 3000 kroner i leiligheten på forskjellige plasser. Helt utrolig!

 

070: Haike

Jeg haiket mye før! En gang gikk jeg og en kompis etter en litt øde vei. Vi hadde gått godt over halvveis til vår destinasjon, da en bil med noen ungdommer stoppet å spurte om ikke vi ville ha skyss. Jaja, vi hoppet inn i den lille bilen, og jeg tror sjåføren måtte snu først for å hente fart opp den lille bakken vi ble hentet på. Så da sitter vi i denne trange lille bilen mens sjåføren durer avgårde, og mister kontrollen på den lille bilen etter grusveien å rett og slett “bomper” ned i en grøft. Jeg sier bompe, for den tipper ikke, den bare gynger litt til en side og ned på hjulene igjen. Noe komisk og rart. Jeg og kameraten min går ut av bilen, og takker for haiken, og er nå enda lengre unna vår destinasjon enn når vi satt oss i bilen. Så haiking er bare tull, synes nå jeg.

 

20 punkter igjen! Jeg vet ikke om jeg må begynne å hale ut tiden litt nå, eller om jeg skal bare peise på! Men nå er det hvertfall en røyk og kanskje en kopp kaffe på timeplanen. Har virkelig fått sansen for kaffe! Jaja, bedre det enn å ha fått sansen for heroin fex, det er jo kjempedyrt!

 

Fortsettelse følger..100 ting du må gjøre før du dør del 9…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg