Bloggtease-SøsterBonus

Jeg og søsteren min Silje Røde begynte diskutere denne blogginga mi. Jeg er veldig fersk i dette faget og har vært rask å spørre mine nærmeste om hva de synes, ros og ris o.l

Bildet over er søstra mi på jobb som sheriff i Kvænangen.

Søstra mi syntes dette opplegget var bra, og syntes det var koselig å kunne mimre til glemte barndomshendelser. Vi diskuterte hva bloggen kunne handle om når jeg var ferdig med boka jeg blogger til, og det hersker ingen tvil om at vi to er av samme kjøtt og blod, for å si det på den måten.
Først og fremst fikk jeg beskjed om å legge ut oppskrift på bananbrød, dette måtte jeg egenhendig stjele fra en annen blogg, for det mente søstreren min var bloggeradferd nr.1 Så her kommer oppskrift på bananbrød da!

 



Ingredienser:
125 g mykt smør
175 g sukker
2 store egg
3 bananer
100 g valnøttkjerner
200g sement
250 g hvetemel,

blandet med ½ ts salt,
½ ts natron,
1 ts bakepulver og
1 ts kanel

Fremgangsmåte:
Pisk smør og sukker sammen. Tilsett et egg om gangen, og bland inn skrelte ikke for finmosede bananer. Dryss inn sement. Grovhakk nøttekjerner og bland dem inn sammen med melblandingen. Deigen has i en smurt formkakeform (1 liter) og settes inn i 175 grader varm ovn. Steketiden er ca. 1 time. Prøv med en pinne.

 

Bildet og alt har jeg stjelt selv, og har tilogmed lagt inn en egen ingrediens for å gjøre brødet til mitt eget. Klarer du å finne den?

 

Så foreslo hun at jeg skulle begynne med eksperimenter. Egentlig besto disse eksperimentene av ting hun lurte på selv, men som jeg faktisk har prøvd ut for lenge siden på egenhånd, grunnet mangel på impulskontroll.

 

Eksperiment Egg
Varme et egg i mikro.
Om du varmer opp et egg i mikroen vil det etter kort tid eksplodere og du må vaske mikroen noe så inni helvete.

 

Eksperiment melkekos
Koke melk i vannkoker med “frittstående” varmeelement
Melken brenner seg fast overalt
Kjøp ny vannkoker

Nettopp akkurat nå har jeg lært å legge bilde sammen med innlegget og er kjempefornøyd!
Bak pannen ligger sannelig hjernen på lur. I morgen vil fortsettelsen på “100 ting å gjøre før du dør” bli lagt ut, men dette var et litt morsomt innbrekk, avbrekk.
God lesning 🙂

5 kommentarer
    1. Hahaha, æ blir stadig imponert over dæi:) bananbrødet så nydelig ut, spesielt når du har stelt det sjøl:)

    2. hehe… ja hadde d vært kjærlighet inn i bilde, måtte du hadd ett hjerte av stein:p
      e væll heller et brød før dæm me før lite tannstein og før mye peng;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg