100 ting man må gjøre før man dør..Del 13

Dette har vært en bra dag 🙂 faktisk så bra at jeg vurderer å begynne å strikke for å roe mine egne gemytter. gemytter er et morsomt ord, litt usikker på dets betydning, men på en “uti vår hage” sketsj ba de folket roe gemyttene.  Jeg antar at det er vill peiving fordi man blir overopphisset over et tema mens man roper.

Men nå har jeg roet gemyttene nok til å sette meg foran tastaturet for å blogge litt til før jeg gir meg for dagen.
Så her kommer fortsettelsen på “100 ting å gjøre før du dør”

 

086: Menge seg med gutta

Jeg har alltid vært en av gutta, en slags guttejente. Men i senere tid har jeg fått fantastiske jentevenner som jeg setter utrolig pris på. De er av samme kaliber som meg, men det tok lang tid å finne dem. Før klarte jeg aldri helt være meg selv blandt jenter fordi de er utrolig kompliserte vesen. Enten likte jeg ikke dem, eller så likte ikke de meg, grunnet min noe uvanlige adferd.
Gutter er morsomme. Det er aldri noe dobbeltspill, eller slikt vissvass. Man kan være seg selv fult og helt, og de sier aldri saker og ting du må lese mellom linjene for å forstå. Liker de ikke det du sier eller gjør, så sier de ifra med en gang. Det er fantastisk å ha guttevenner 🙂

Min far er utrolig morsom. På langturer med trailer gjaldt det å finne noe å slå ihjel tid med, og jeg hadde investert i en båndopptaker, og førte både kaptein-logg og det hele. Jeg intervjuet også min far ved flere anledninger, og en gang spurte jeg han om han hadde noen gode råd å komme med. 
Han sa til meg at om jeg noen gang befant meg i skogen og var på tur å bli angrepet av bjørn, var det et par ting som kunne hjelpe meg å overleve. Først kunne jeg smøre meg i honning å stille meg i en sirkel av blåbær og bjørnebær og annet godt som bjørner hater, og da ville den mest sannsynlig skygge unna.
Hjalp ikke dette, så burde jeg gå etter bjørnens barn om mulig. da gjaldt det å dytte disse bjørneungene å slå de med kjepp mens bjørnemoren så på, for da ville hun mest sannsynlig bli så redd at hun ville løpe avgårde.
Jeg er skeptisk, men det kan kanskje ligge noe i disse tipsene.

Jeg har alltid lurt på hvordan en som har tatt kjønnskifte ser ut nedentil, men jeg tør ikke søke på bilder på nett siden det har blitt sånn datalagringsgreie, og jeg kanskje til slutt blir etterforsket av kripos, siden jeg har en tendens til å søke på mye rart på nett.

 

087: Ringe en spåkone

Jeg bruker å legge tarot kort. Synes dette er en bra måte å få litt guiding og perspektiv på saker og ting.
Men det var en slik alternativ messe her i Alta, og jeg og veninna mi Trine Furnes Jensen var jo selvfølgelig der. Det var et lokale på hotellet som var fyllt opp av synske mennesker og andre evner. idet jeg satt mine ben innefor døra, følte jeg meg ikke så høy i hatten og tenkte med en gang på alle mine mørke hemmeligheter som nå kunne leses av alle disse menneskene, og følte at hver gang noen så på meg, var det med et dømmende blikk.

Jeg betalte en dame 400 kroner for å..ja hva var det egentlig hun skulle? Fortelle meg om mitt liv? Hun holdt meg i hånden å ba meg lukke øynene, og slappe av. Jeg fikk en ubeskrivelig merkelig følelse, og det hele ble litt surrealistisk. Hun åpner øynene og sier “Jeg ser gitarstrenger”. Jeg tenkte med en gang på gitaren jeg kjøpte på impuls som jeg med en gang solgte, og så tenkte jeg på alle timene jeg hadde tilbakelagt på guitar hero til playstation, og tenkte at det var nå merkelig at hun skulle ta det opp, det kunne jo ikke være rett?

Så sier hun med øynene lukket ” Jeg ser gitarstrenger som strammes og strammes helt til de ryker”. Da var det nesten jeg slapp hånda hennes, for jeg husket bestemt at jeg ALDRI hadde forsøkt å stemme gitaren min, og at jeg garantert hadde husket det om gitarstrengene røk av, for det hadde gitarselgermannen advart meg om når jeg kjøpte gitaren, fordi den kunne bli bøyd om man strammet for mye. Jeg fikk følelsen at hun var helt på villspor, for den eneste andre gangen jeg hadde hatt noe med gitarstrenger å gjøre, var når jeg var 15 år, og en venn av meg fra Hasvik var i Alta i anledning UKM, og vi sto å herjet med noen gitarstrenger til gitaren hans.

Men det dreide seg ikke om verken gitaren jeg hadde kjøpt på impuls, guitar hero avhengigheten min eller noe annet som kunne dreie seg om selve instrumentet.
Denne synske damen fortalte meg i detalj hvordan livet mitt hadde vært, hendelser og situasjoner. Gitarstrengene var en metafor, og jeg satt igjen målløs. Det var helt sjukt og jeg var tilnærmet sjokkskadet.

Det var noe helt annet enn dyre spålinjer man kan ringe, eller spåkopper man lager selv for å spå seg en fremtid som gal gartner i brasil med hobbyer som voodo og linedance.

Kanskje jeg selv kan begynne spå? Istede for å spå i kaffegrugg kan jeg spå i søppel. Jeg tar en titt i min egen søppelpose og kommer fram til dette ved hjelp av mine synske evner:

Christin… Du er fantastisk dårlig å kildesortere. Du røyker utrolig mye, og har et enormt forbruk av sjokolade. Du hater å bruke kjøkkenklut, og bruker istedet metervis med papir som tar mye plass når hiver det i søpla. Du har ingen kunnskaper når det kommer til å brette melkekartonger, og du kaster mat fordi du har en “følelse” av at skinkepaken ikke kan være åpnet mer enn to dager før den er dårlig.
Du liker både egg og wok, og klarer aldri på et helt brød. Du er lat fordi du fyller søpla opp til posen er sprekkferdig før du går ut med den, i den tro at det er mindre innsatskrevende, selv om du vet du må laste over i en nypose og gå med to poser i stedet for en uansett.
Derfor vil jeg påstå at du er en stor optimist som aldri lærer av dine feil, og at du bruker mye penger unødvendig på mat, og at du rett og slett ikke har peiling på alt skrotet du putter i deg. Dessuten drikker du for mye brus, og vil mest sannsynlig ende opp som en feit 60 åring alene med en flammelakkert rullator, ha diabetes type 2, og kolestrolfattig kost. Du vil nærmest ramle i koma av innsatsen for å gå til postkassa og tilbake, og synge falskt med til hver eneste sang på beat for beat på nrk.

 


Hva mener du man bør gjøre før man dør?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg