Rosinen i Pølsa

Åh fy fader, sitter å drøvtygger på en rosin omkapslet av sjokolade, jepp det er en fruktnøtt sjokolade. En skummel kombinasjon av melkesjokolade, nøtter og frukt, og i dette tilfellet er frukt ;
rosin.
Jeg har aldri sett for meg rosin som en frukt. Mer en mumifisert drue. En slags eks-drue, som druesjelen har forlatt. Nåvel nok om klassifiseringen av rosinens tilstand i forhold til sitt liv som drue.

Hvorfor ender jeg opp med å kjøpe denne sjokoladen gang på gang, selv om rosinene i sjokoladen gir meg brekninger, og når du skal brekke av en liten rute, så henger sjokoladebitene sammen grunnet de seiglivede rosinene som ser ut som hamster-hilsener i godsakene dine?
Hvorfor kjøpte jeg meg ikke en helnøtt eller en firkløver sjokolade?
Der er det nøtter men ingen stygg halvhard rosin som stryker over kinn-huden din når du skal belønne deg sjøl etter dagens intensive økt. Tv- økt.
Er det et lite grandiosa fenomen ute å går? At alle de som plukker av paprikaen på grandiosaen, men som fortsatt synes pizzaen er best om paprikaen fikk ligge der under selve stekinga? Slik må det også være i sjokoladen? Rosinen må ha ligget der og godgjort seg?

Så etter mange år med inntak av grandiosa, herder man seg. Man tåler til slutt å ikke få plukket vekk alle paprikabitene. Paprikabestanden på grandiosan øker. I voksen alder spiser du mest sannsynlig grandiosan uten å plukke på den. Du inntar all paprikan. Men ramler det en liten bitte skinke på fatet, lar du fingrene klosse seg rundt den minimale skinkebiten før du desperat suger den til munnen din. Men ramler det en bite paprika av, gjør du ikke det samme. Gjør du det, så er du veldig glad i grandiosapaprikan å det blir et veldig rart og på en måte perverst tema.
Jeg tror jeg kan konkludere med at jo eldre man blir, jo mer dritt putter man i seg, fordi man klarer det. Som liten ville jeg nok mest sannsynlig pådratt meg spedalskhet av å innta fruktnøtt pga rosinen, men nå, spiser jeg uten å rikke en mine, med mindre det er en rosin som stikker ut av sjokoladeruten og jeg kjenner den med tunga..



0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg