Puss Puss så får du en..

Jeg har fine dager nå for tiden. Har flyttet inn i drømmehuset i Langfjord, der jeg nå flytter alle sakene mine frem og tilbake, frem og tilbake. Jeg har malt et av rommene som nå fungerer som en “spisestue” og har med stor iver begynt mef kjøkkenet. Kjøkkeninnredningen er gammel og fargen noe makaber blå. Jeg har holdt på hele natta med å skru av gamle håndtak på skuffer skap, vegger og dører, spaklet pusset og gjort klart til å male 🙂 Jeg skal sette krom, eller børstet stål eller hva faen det nå enn er slags material- håndtak på alt, på “antikkhvite” flater. Tror det blir bra.

Ellers så er det jo et lite spøkelseshus, og her en natt i helga jeg lå å sov, ramlet det ene vinduet inn å knustes rett på gulvet. Jeg ble noe skeptisk, men pga mitt råe image, kunne jeg ikke røpe at jeg faktisk var livredd.

Kanskje jeg må ta noen bilder underveis så du ser hva jeg holder på med 🙂

I det fine huset mitt har jeg mange planer, bortsett fra litt sånn standard oppussing og så videre, jeg vil ha hundegård til hunden min Evo, og så vil jeg ha en undulat jeg kan lære å snakke eller banne, og jeg vil ha en lemen jeg kan kalle Lemmo, og jeg vil ha en til hund, gjerne en blanding av en Rotweiler Boxershorts og moccamaster, men det er ikke noe must. 

Eller kanskje en Jack Russel terrier som kan hoppe opp på hustaket å montere parabolen så jeg får inn tv, da jeg selv lider av fantastisk mye høydeskrekk.

Jeg må også holde dugnad i sommer for meg selv, og male utsiden av huset, da fasaden på dette nydelige lille tilfluktsstedet begynenr se noe oppbrukt ut. Om det er rette uttrykket.


Huset er opprinnelig gult, men jeg så for meg noe som larvikitt :p en fin gråfarge. Nå ble det mye maleprat, men det er det som opptar hodet mitt nå om dagene.

Jeg blir helt besatt og klarer ikke legge fra meg pussepapiret eller malekosten. Jeg vil bare få det gjort så jeg ser at det blir fint 🙂 Jeg går å synger høyt til finfin musikk og hoster og snyter pussestøv dagen lang, men herregud som jeg trives 🙂

det føles virkelig bra og få brukt kreativiteten og energien min på noe ordentlig. For kreativ, det må man være, når man holder på å pusse opp gamle hus 🙂

Om det går under kategorien kreativitet eller raske løsninger får være opp til deg å bestemme. Jeg innser jo nå at dette hadde vært mye mer imponerende med noen bildebevis for å dokumentere hva jeg egentlig har gjort. Haha, jaja får ta det i neste innlegg.

Dette fantastiske huset har tre soverom, det største (som er enormt) skal være mitt, og det skal jeg innrede som et hotellrom, fordi jeg er så sykt glad i hotellrom, skal ha minibar og hele pakka, det ene er gjesterom, og det minste soverommet skal jeg bruke til….walk in garderobe! haha 🙂

Jeg har nemlig så mye klær, jeg fylte opp gulvet og stolen og bordet inne på det rommet, og jeg kommer til å dø av alderdom før jeg har rukket å brette alt og legge det på plass. Og enda har jeg ikke alle klærne mine samlet der. I tillegg har jeg klesskap på “the master bedroom” og en kommode på badet til undertøy og lignende, men jeg har så sykt mye klær.

Det utroligste er, at jeg aldri har noe å ha på meg. Er ikke det passe sjukt? Kanskje det er muligheten til å velge blant alle disse klærne som gjør det endelige valget så umulig. Om et spørsmål hadde 469709 korrekte alternativer til svar, hvilket alternativ hadde du ment passet best?

Det er vel derfor mange spørsmål ikke kommet med så veldig mange alternativer i quizer og slikt. Hadde jeg hatt 3 forskjellige klessplagg å velge mellom, hadde det gått en del raskere og gjøre meg i stand til hva det måtte være.

Eller tre antrekk. Et til hverdags, et til fest, og et til trening. Ja se der. Fy faen så enkelt det hadde vært. Og skohyller, ja det har jeg måtte ordne meg tre fire av. Jeg måtte gi vekk et par sko til mamma, for jeg hadde tre par så og si likedane sko.

Det verste er at jeg er ikke en spesielt økonomisk velstående person, nei snarere tvert imot, men allikevel, dette er tydeligvis mye av det mine penger har gått til.

Et gammelt kinesisk ordtak jeg leste i en bok på barneskolen, som jeg faktisk husker den dag i dag, lyder slik;

“Om du eier mer enn ti ting, eier tingene deg”

6 kommentarer

Siste innlegg