Photosjokk

Jeg synes det er så koselig å se gjennom bilder fra barndommen. Jeg håper jeg husker å ta mange bilder når jeg selv får barn, ved alle anledninger jeg kan. Bildene er morsomme helt til jeg kommer til bildene der jeg er fra 12 år og til dags dato. De vil jeg ikke at så mange skal se. Men jeg trosser meg selv og legger ut noen bilder fra “starten”, og oppover. Tanten min viste meg et babybilde av meg selv, og da holdt jeg på å steile rundt. For det første hadde jeg verdens lengste hode, var likbleik, og hadde kropp som selveste michelin mannen. Altså jeg var skikkelig babyfeit. Jeg må ha gått det av meg rundt to-års alderen, men fått en del tilbake i tenårene. Nåvel.

ADVARSEL, et av bildene er av grovere materiale.

 

 



 Her poserer jeg så lekkert som jeg bare klarer som baby, og mener jeg har hatt samme stil på bilder i voksen alder. Bare uten bleier. Jeg har hatt samme sveis i voksen alder også..

 

 

 



 Her måtte jeg le litt. Dette bildet er fra en fjelltur som dere kanskje ser, og jeg synes scooteren på bildet er så rå. Og hvis du lurer på hvor jeg er på bildet, så er det bare å peile inn på den overoppkledde halvmeterhøye skapningen som står ved siden av snøscooteren. Jeg måtte le da jeg så dette bildet, for jeg syntes jeg lignet kolossalt på Kenny i South Park.

 

 

Når jeg var liten, elsket jeg potetskruer og rød-brus. På bildet her sitter jeg i god-stolen og følger med på barnetv med en pose potetskruer og et glass, som mest sannsynlig inneholder rødbrus. 🙂 Jeg er flink å smile på bildene i alle fall! 🙂 Disse tre bildene var de første bildene jeg scannet inn på pc, og her får historien en spennende vri. Jeg var nemlig ikke klar over at man kunne velge om bildene skulle være svart hvitt eller med farger alt ettersom hvilken knapp du trykket på for å starte scanningen. Så bildene er egentlig i farger, de er ikke sort hvitt fordi jeg var ung på 1800 tallet.
Det som er litt morsomt, er at atter engang når jeg ser på bilder fra jeg var liten, kjenenr jeg igjen hårsveisen. Denne hårsveisen er rimelig lik den jeg har nå da! 🙂 retro!:)

 

 



 Dette bildet elsker jeg. Det er av storebroren min Ove, og jeg synes det er så herlig.  Ove elsket å høre på musikk, og det gikk mye i Åge Aleksandersen. Når jeg viste dette til Ove så sa han “herregud jeg ser ut som en jente, og se hvor tjukk jeg var, jeg skjønner jo det når jeg ser alle brødskivene de har lagt fram til meg der!” Haha, han er jo så søt! Som om de har lagt fram brødskivene for å feite han opp.

 

 

 

Her er den utrolig søte lillesøstera mi. Hun er per i dag 22 år, og fortsatt like søt 🙂

 

 

 



 Pappa brukte alltid ta oss med på turer med traileren sin når vi var yngre. SÅ vi kjørte til både tyskland og danmark og Sverige, og en gang var vi helt i England. Jeg husker ikke helt hvilket land vi var i på dette bildet, men her plukker hvertfal jeg og broren min moreller fra et tre.

 

 

 



 Dette bildet er fra da jeg var en 15-16 tror jeg. Kanskje tilogmed 17.Jeg hadde knallrødt hår og sminket meg ikke, og tok heller ikke sol fordi jeg fikk fregner. Så jeg synes jeg ser litt rar ut. Dette er i Piteå, der jeg var på sommerferie med en jeg var kjæreste med da. Kjempekoselig tur!Dette var grovt

 

 



 Her er et litt uklart polaroid bilde jeg scannet inn. Det er også fra da jeg var en rundt 15 år. Og hunden med nissehua, er Tassen, en pappillon vi hadde i ca 10 år.

 

 



Dette er ganske nytt.

 

 

 

 



 Så avslutter jeg denne bilderunden med et bilde som er tatt fra soveromsvinduet i mitt fars hus. Helt utrolig utsikt fra det hvite huset på Alteidet.

Håper du har mange fine bilder fra “gamle dager” du kan titte på i ny og ne 🙂

 

6 kommentarer
    1. du vet d blir ikke bedre enn potetskrua å rød brus….:) ser du bestandi har vært ett lite sjarmtroll….;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg