Dag 1

Jeg skulle prøve et sunnere alternativ til kvelds enn middagsrester eller oreokake. Resultatet ble en kopp te med to knekkebrød som ser ut som kjempetynne sponplater. Mistenkelig nok, smakte de nokså likt sponplater. Noe jeg hadde for vane å innta før som en del av et variert men også lite velkjent kosthold.Det at jeg la noen skiver norvegia over disse treflakene gjorde heller ikke resultatet noe bedre. Noe som mest sannsynlig ender opp med at jeg drøvtygger meg igjennom disse to forferdeli trasige frøflakene, og allikevel varmer opp spaghetti og kjøttsausen med smeltet hvitost oppå og et glass cola til. Sunnere, my ass.

Dagen i dag var noe spesiell for min del. Aldri før har jeg fått et tv-team ramlende inn døra hos meg. Jeg hadde i forveien forsøkt å dekke over alle spor som kunne tyde på at det var jeg som hadde bodd i huset, med andre ord, ryddet så krampa tok meg. Men i slike situasjoner ser man fort at man kan aldri rømme fra sitt virkelige “jeg”. For jeg er nemlig ikke ryddig av natur, og klarer ikke ta på meg så store ryddeprosjekter uten å prøve meg på mange snarveier underveis. Selv om jeg trodde at jeg hadde gjort det kjempebra denne gangen. Til min store forundring hadde jeg faktisk dyttet mye rot inn på allerede ryddede rom, idet jeg gikk tom for ideer om hvor jeg skulle gjøre av alle klærne mine. Jeg har nemlig alt for mye klær. Et av rommene på loftet er oversvømt av klær. Ikke pent sortert og brettet, men rett og slett KASTET inn, for å ha en viss kontroll over hvor rotet i huset befinner seg. Jeg har aldri greid å kaste klær, og når noen tilbyr meg poser med klær, tar jeg imot som om det var den lekreste gave jeg noensinne kunne fått. Selv om det aldri er noe jeg hadde kommet til å ha på meg. Jeg tenkte at nrk sikkert ikke ville se soverommet mitt, noe de faktisk ville. Der hadde jeg gjemt alle klærne jeg ikke hadde rukket å legge inn i skap. Ettersom jeg akkurat har fått meg skap. Før det har klærne hatt en slags fast plass OVERALT, og det ble noe overveldende for meg og skulle ordne et system til alt dette. Selvfølgelig så det også ut som to ville gauper hadde slåss i senga, noe jeg faktisk tror stemmer.

Bortsett fra at folk i hele norge nå kommer til å se hvilket håpløst rotehue jeg er, så har det vært spennende. Folka som kom var skikkelig kule folk, med humor og godt humør, og hele pakka. En av de virket enten sjenert, eller så ville han drepe meg med en potetkanon når jeg sover. Er aldri lett å vite forskjellen der. Neida, men det var veldig avslappende at de folka var så lett å prate med, så dette tror jeg kommer til å bli ei artig uke! Siden programmet ikke vises før til høsten, skal jeg nå sette meg ned å studere eventuelle land jeg skal emigrere til om resultatet blir åndssvakt.

Men nå er jeg stuptrøtt, opp tidlig i morgen å showe! Go natt 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg