Breakfast Time!

Ja jeg er klar over at klokken er snart tre på ettermiddagen, men nyter man fridagene, så nyter man fridagene!  Så før jeg kunne sett meg ned å slappe av igjen etter 13 timers søvn, var jeg nødt til å støvsuge og vaske kåken. Hunden min har både løpetid, og pelsomskiftningstid, så det er blod og pels overalt. Ser jo ut som jeg har skutt etter bikja med hagle her inne.


Mens sana in corpore sana- en sunn sjel i en sunn kropp!:) passer til meg den!NOT

Dagens frokost! Grovt brød med kaviar og ost (jeg synes kaviar er flaut av en eller annen grunn), og te med honning og melk. Teen ble så søt og god!:) Jeg har alltid lurt på hvorfor barn under 1 år ikke skal ha honning, for det står det på boksen. Så etter å ha googlet honning(!), så fikk jeg svaret! 

Visste du forresten at man kan bruke honning på brannsår for å få det til å lege fortere?

Eller at verdens eldste honning er fra 1400 f. Kr og befinner seg i to krukker i et jordbruksmuseum i Egypt? Utrolig nok skal honningen være i relativt god forfatning! Jeg tror ikke jeg ville smakt på den men..

Honning roer også nervene og har en avslappende effekt! Fint å ha med seg en flaske honning istedet for et brett valium! Selv om du ikke får flaska med inn på flyet, og det kan være nokså vanskelig å svelge unna en flaske honning når man blir nervøs.


“Honning skal ikke gis til barn under ett år fordi den kan inneholde sporer som kan utvikles til botulisme-bakterier i barnets tarm. I tarmen vil disse bakteriene produsere gift som fører til den svært farlige sykdommen spedbarnsbotulisme.”

 

Jeg fant noen bra videoer på youtube som ga meg en helvetes gangsperre! Sjekk ut videoene til denne dama om du heller vil trene hjemme i stua enn på studio! Garantert en heftig workout hjemme i stua som er gøy samtidig!:) Pluss en litt humoristisk frokostvideo!:)



0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg