Working class hero

I dag hadde vel de fleste fri fra jobb. Med mindre du jobber på shell, statoil, esso, 7-11 eller andre stadig-vekk-åpne sjapper. Jeg visste ærlig talt ikke hvorfor vi hadde  fri, jeg antok med en gang at jesus hadde gjort et eller annet spenstig som kvalifiserte til ennå en fridag, men da mente sjefen min at jeg var blond. Så etter en rask googling, fant jeg ut at det er arbeidernes internasjonale kampdag. Dagen for å vise fram arbeidersklassens styrke, og føre fram viktige saker for arbeidsfolk. Arbeidere demonsterer for eller imot viktige saker. Jeg har det ganske bra på min jobb, så jeg demonstrerer ganske lydløst og fornøyd hjemmefra tenker jeg.

Nå skal det sies at jeg ikke er så veldig fornøyd med denne dagen, det har jo tross alt vært fridag, og hva skjer da? Ja da blir jeg så dårlig at jeg ikke klarer røyse meg fra senga. Planen om å dra å kjøpe meg sykegodter i ren medlidenhet til meg selv går heller ikke, ettersom jeg ikke klarer gjøre en dritt. HVORFOR skjer dette på fridager? Murphys lov kan likegreit bytte navn til mattis lov, for den ser ut til å forfølge meg gjennom livet. Nei nå ble jeg voldelig pessimistisk her.

Jeg jobber på et mekonomen verksted, og sjefen ble ikke videre imponert over at jeg hadde stilt opp på reklameshoot hos konkurrenten, og krevde en egen reklame for mekonomens vaskeprodukter, da vi satt på lunsjrommet.

Det ble slik:

 


Mekonomen Car Wash Wax! Så skånsom mot lakken at du kan drikke den! Fås kjøpt på Badderen Servicesenter for 49,- (500ml)

Bra reklame?:)

 


One happy worker!

Man trenger nesten ikke brunkrem når man er bilmekaniker! Litt flekkvis men ellers bra!

Jeg er nokså dårlig form, så jeg tror jeg skal legge fra meg pc’n ca strax, men først skal jeg servere deg ei muffinsoppskrift som var helt rå! Fyfader de fikk bein å gå på! Nam!

 

100 g smør

150 g sukker

3 egg

150 g hvetemel

1 ts bakepulver

½ dl melk eller appelsinjuice (jeg har brukt melk)

  • Rør smør og sukker hvitt. Tilsett ett og ett egg. Bland mel og bakepulver. Tilsett det tørre og melken vekselvis mens du rører.
  • Vil du ha sjokolademuffins, tilsetter du 4 spiseskjeer kakaopulver i røren. Bruk i så fall tilsvarende mindre mel.

Stekes midt i ovnen på 175 grader i ca 20 minutter (avhengig av hvor sterk ovnen din er, følg med! Kakene skal bli gylne, men ikke brune.

 

Smørkrem

250 gram romtemperert smør eller margarin

250 g melis

1 egg

Rør smør og sukker hvitt. Tilsett egget, og rør til alt er godt blandet.

 

Vil du ha sjokoladesmørkrem- tilsett 3-4ss kakao før du rører i egget.

Siiinnsykt gode!

Snakkes når jeg har blitt frisk og full av tull igjen!:)

1 kommentar
    1. Interessante plasser du ferdes på Burfjord, Badderen og sånt. Høres rent eksotisk ut for uinvidde.
      Høres fresten ut som typisk deg: Reklamere for konkurrenten!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg