Matti reporting live from Burfjorddalen

Det var en mørk og grå torsdagskveld. Regnet falt som ørsmå dråper fra de tunge skyene, og luften luktet nesten vinter, til tross for at det var i slutten av juli. Forbi Burfjord, inn en krunglete vei, var det et lite brunt hus med et soltårn. Inne i det huset satt Villkokk og Mattilakken, og diskuterte verdensproblemer over et glass whiskey. I dag var kanskje verdensproblemene litt mer av den lokale sorten, framfor den globale som de fleste anstrenger seg over.

Sigarettføringen var høy, og selv om Mattilakken anså seg som en nokså rå og drikkfeldig, var hun en pyse i forhold til selveste villkokken. Etter to glass, begynte øynene og fokusere på ting som rett og slett ikke hadde noe fokuseringsverdi over seg i det hele tatt. Villkokk derimot, hoiet og pratet lystig mens kjøkkenkluten svaiet rundt som et flagg i sterk vind. På et eller annet tidspunkt var en steikepanne i sving, og speilegg ble servert. Mattilakken satt hele tiden og undret “Hvorfor vil ikke villkokk la meg blande ut whiskeyen med appelsinjuice”, ettersom whiskeyen smakte ca det samme som når du sylter en kjøkkenbenk av eik i diesel, og lar det trekke i en tønne i syv-åtte måneder før den blir servert varm.

Mens villkokk tok seg en røyk og joiket fra overetasjen, bestemte Mattilakken seg for å skrive et blogginnlegg fortalt i 3 person. Villkokk hadde sagt bestemt, at det var et hån mot Mattilakkens lesere at hun ikke blogget når hun hadde det tungt. Mattilakken mente at bloggen strengt tatt KUN skulle være underholdende, og ikke av depressiv karakter.

Men!Nok om kvelden i tredje person, siden jeg tross alt er hos en jeg anser som min mentor, skal dere nå få oppleve noe som er første gang for meg og dere her på mattilakken.blogg.no, nemlig GJESTEINNLEGG! Så her kommer ordene hennes i fet skrift. Jeg bruker alltid å skrive i fet skrift, men Villkokk ville absolutt bruke fet skrift, derfor bruker jeg for første gang Kursiv! Men nå over til BERIT:

***Top of the World!*** 😀 Villkokk her! Dokker er no vitne til en revolusjonerende utvikling i den fabelaktige Mattilakken Blogg: En gjesteskribent! Undertegnede Villkokk lyder (etter valg) navnet Berit Kaasen Bjørnholt. Toppen på CV’en min består av at eg er grandniese til verden mest berømte hund! Vet du ikke kem som er verdens mest berømte hund? Fint for deg at vi har Wikipedia da!hihi Ellers har eg i dag mottatt bekreftende melding fra min hormontester, som er det lokale legesenteret.  Alle tenkelige og utenkelige menneskelige hormoner i min kropp er på toppnivå! Eg holder stand, 10 år i overgangsalder (klimakterium) er et faktum! Da den satte inn gikk et ut fra at det skulle bli nokka lignende som pubertet, bare mere reflektert. Det viste seg å være både feil og riktig – det er mye heftigere enn puberteten, men mindre reflektert! Jao, så no vet eg at min trang til å sparke Gubben ut av køya med en stygg sleng mot veggen, etterfulgt av hopping på edle deler, fresing og utstrakt banning, ihvertfall til en viss grad kan forklares med en kroppskjemi som i tidligere tider kvalifiserte til kriger, arbeidsleder i industrien eller endog dinosaurjeger! Nuvel. Det er deilig å leve! la det stå fast for alle tider at det er viktigere å være tøff enn politisk korrekt. Så har vi et felles grunnlag for fremtidige opplevelser og personlig utvikling!  Keep yoy countru tidy”, sitat gode gamle Wrighley! Villkokk, over og ut! No skal vi ut i skogen opp i trærne, kjenne løvet mellom tærne, eg skal ta vare på Mattilakken for dokker! See you! 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg