klær og horer

Min veninne Berit Kaasen er med i handikapforbundet. I den forbindelsen kom vi på en idè om å lage en kortfilm der vi tester ut fremkommeligheten i Burfjord feks, med rullestol. Jeg ønsket å lage en video spsielt til bloggen min med litt av samme utgangspunkt, bare at jeg ville legge opp filmen til at jeg var en prostituert i rullestol, og hadde veldig dårlig med kunder, ettersom alle horene og horekundene befant seg litt inne i skogen, dit jeg da ikke ville klare komme meg med rullestol. Greia var jo at vi ønsket å få bygget slike stier og sånt som var tilpasset rullestolbrukere, slik at de også kunne se seg litt rundt, og ikke bare etter hovedveiene.

Berit syntes ikke noe om ideen min, til min store skuffelse. Jeg hadde enda tenkt å få tak i noen statister som kunne stå et stykke inne skogen å rasle med greiner, og betale altfor lettkledde berter i fjærboa for en kjapp runde i buskene, mens jeg skulle sitte med verdens største sur-leppe i rullestolen min i grøfta og tydelig vise hvor skuffet jeg var over å ikke komme meg ned til horestrøket jeg også.

Dette var kun for å få en litt morsom vri på det hele, og har ingenting med å gjøre at jeg synes folk i rullestol er prostituerte, for det henger jo ikke sammen med noe i det hele tatt.

 

Ellers i dag, så tok jeg meg en tur i klesskapene mine. Jeg tenkte jeg skulle ta et bilde å vise dere systemet mitt, men det glemte jeg. Jeg har nemlig delt opp klesskapenes hyller i disse kategoriene:

-Store gensere
-Tynne gensere
-Joggebukser
-Dongeribukser
-Partyklær
-T skjorter
-Arbeids t-skjorter
-Gensere jeg kanskje kommer til å bruke en dag
-Klær jeg aldri kommer til å bruke noen dager
-Andre klær jeg kanskje kommer til å bruke om jeg går litt ned i vekt
-Klær jeg kanskje kommer til å bruke om jeg noen ganger totalt forandrer stil.
Etc.

Har du et slikt system i din garderobe? Ingen lærte meg på skolen hvordan system man skulle ha i klesskapet sitt. Jeg føler at det ble mye opptill meg selv å avgjøre, og siden jeg mangler evnen til å ha system i noe som helst what so ever, så ble det slikt. Kategoriseringen ser også ut til å forandre seg litt, alt etter hvordan jeg føler meg den dagen, så klærne bytter ofte plass innimellom hyllene, noe som i det hele tatt gjør denne ordningen noe ufullstendig.

Jeg fant hvertfall en dongeribukse i hyllen med “Dongeribukser jeg ikke vet hvor kommer fra, som jeg kanskje ikke kommer til å bruke”, i størrelse 25. I rent selvhat tenkte jeg at jeg skulle prøve den, bare for å understreke at denne kom jeg aldri til å få over knærne. Luftfuktigheten på soverommet mitt må være veldig lav, eller høy, avhengig av hvilken krympende effekt noen av de har på menneskekroppen, for jeg fikk den iallefall på. Jeg fik faktisk igjen knappen også, noe som gjorde at jeg sto å brølte “YMCA” i senga av ren glede, med de overivrige armbevegelsene. Hvorfor jeg roper ut YMCA når jeg blir glad må gudene vite, for den gir meg ingen lykkefølelse ellers i livet. Fordi jeg fikkd en på, tenkte jeg at jeg skulle gå med den, bare fordi jeg var så lykkelig. Men nå, etter noen timer, kjenner jeg at hoftene mine begynner å kjennes ut som at noen har pisket og pisket dem med en gummistrikk, samtidig som det begynner å gjøre litt vondt i magen, og jeg tror jeg begynner å utvikle underlivssopp pga luft og plassmangel i skrittet. Totalt. Jeg tenkte at jeg venter noen timer, og så bestiller time på akutten på legesentret for å fjerne buksa kirurgisk i kveld. Men ingen skal komme å fortelle meg at ikke jeg passer str 25 i jeans, uansett hvor smertefult det kan bli iløpet av en dag.

Forhåpentligvis får jeg lagt ut noen bilder til dere senere, for da skal jeg og Berit gjøre noen sprell hjemme hos henne 🙂 ikke av at buksa mi blir fjernet kirurgisk, men generelle sprell bare. og jeg skal bruke et gammelt digitalkamera framfor mobilkameraet eller speilrefleksen, fordi jeg har som sagt et gammelt digitalkamera som jeg liker veldig godt KUN fordi de fleste bildene av meg selv blir ok med det. Må være den uskarpe kvaliteten på bildene.

Er det bare meg som mener at mobilkamera ikke bestandig er spesielt flatterende når det kommer til bilder av seg selv?

Uansett, stikker innom i kveld, med litt bilder!:)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg