Snømannen Matti

I min kamp om en barnefri hverdag, begynte jeg på minipillen. Cerazette rettere sagt. Desverre gjorde denne meg helt steine tullete. Jeg var konstant på PMS-nedtur, og ansiktet mitt begynte se skremmende likt ut som en pizza fra peppes. Jeg kan ikke gå rundt å være 26 år, med hormonustabiliteten som en 13 år gammel thailandsk gutt. Det får være grenser. Når jeg var yngre gikk jeg på en p-pille som het Diane. Den skal egentlig ikke brukes som bare en p-pille, siden det er et middel mot kviser. Den jobber mot de mannlige hormonene i kroppen, og gjør at man rett og slett ikke får så djevelsk med kviser. Siden jeg er mer mann en kvinne, så må jo dette være den ultimate pillen for meg. Snart vil forhåpentligvis en barne- og kvisefri hverdag bli en realitet for meg, samt et mere feminint liv.

Hvis en blind mann kommer bort for å kjenne på ansiktet mitt nå, er jeg sikker på at han kan lese første halvdelen av det nye testamentet i ansiktet mitt. Forferdelig irriterende.

 I tillegg har mine første rynker ankommet, til min store frustrasjon. Det virker som overdelen av ansiktet har blitt for tung, slik at ansiktet sakte men sikkert begynner å sige nedover. Hvis dette fortsetter vil pannen min henge som en slags duk over munnen min om noen år. Øyenbrynene mine vil se ut som en hakebart, og generellt vil jeg se ut som en bulldog, eller en annen hund det er vanskelig å finne øynene på. Jeg lurer på om dette kan krøkes tidlig ved hjelp av botox, og bare fylle godt på, slik at jeg får fyllt ut den overflødige huden så det blir tight igjen. De kan ikke fylle i bare rynkene, jeg tror de må stikke sprøyta forbi hudlaget, slik at de fyller et tykt lag mellom ansiktshuden og kjøttet som dekker hodeskallen min, så huden blir ordentlig stram igjen.

Men etter hvert som årene går, må de jo fylle inn mer og mer, så hodet mitt kommer jo til å bli så stort i forhold til resten av kroppen at det ikke kommer til å se vettig ut. Derfor må jeg legge på meg en del på kroppen også etter hver botox fylling, for å jevne ut proposjonene. Det jeg ikke klarer med mat, får jeg fylle på med silikon. Kan du ta silikon i pupper og rumpe, så må man vel kunne ta det i skuldre, knær, armer og rygg også.

Når jeg er 70 kommer jeg til å se ut som en snemann i kroppsfasongen. Da kan jeg kanskje få operert mye lengre nese, og for å få den ordentlig orange, kan jeg smøre den inn med altfor mørk selvbruning. Kun nesa. For å virkelig gå inn i snemann rollen, må jeg i tillegg fjerne alt kroppshår og aldri ta sol, og gå med helt svarte kontakt-linser og flosshatt. Men om jeg gjennomfører slike drastiske tiltak for å slippe unna rynker, er vel hele intensjonen min om å se bra ut lenge bortkastet? For hvem synes vel at en levende snømann er hot?

 

Framtidsbilder av meg selv:

 


Her sitter jeg og koser meg med avisen

 


Her scorer jeg på date. Ingenting er som tilfeldig snømannsex

 


Blir alkis fordi jeg er så mye alene, vil bare sitte ute å røyke pipe og drikke øl

 


Slåss med tilfeldige snømenn i parken, taper bestandig.

 

Så alle sammen, hold dere unna botox!

5 kommentarer
    1. haha, men hvorfor tenke på om en snemann er hot, når den er født for å være kald? ;0 Noen ganger virker du litt sånn kroppsfiksert og veldig innandvendt, det er interessant å lese men man får jo lyst å ta til motmæle noen ganger! Så eg vil bare kort nevne: Du vet, ekte skjønnhet kommer innenfra! Det betyr at Botox fra sprøyte utenfra ikke er “option” en gang, vettig snakka! 🙂 Du får fylle de søte små rynkene dine med livsglede, gode erfaringer og masse kjærlighet etter kvert som livet skriver din historie i ditt ansikt, så skal du nok se at du fortsetter å være vakker til langt opp i støvets år! 🙂

    2. Berit Kaasen Bjørnholt: Ja ekte skjønnhet er det som varer, men jeg er utrolig selvopptatt. Ikke alltid i positiv retning, ettersom jeg bruker mer tid på å finne feil enn å gi meg ros for det som er bra. Det er en dårlig egenskap, men jeg velger å skylde på det kroppsfikserte samfunnet vi lever i.

    3. Snømannen Kalle levna jo opp ved nattestid ;)) Men egentlig skulle vel Michelin mannen ligge ditt hjerte nærmere..hihi 😀

    4. En blind mann kommer ikke bry seg om ansiktet og kviser, han skal lese en halvmeter lengre ned.
      Han er blind, ikke homo 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg