Sjefsmatti

Nå sitter jeg på kontoret. Jeg refererer ikke til toalettet i huset, men et ordentlig kontor jeg har tatt meg friheten til å sitte på. Med en gang følte jeg meg sjef. Autoritære energier begynte flyte innover meg, og plutselig manglet bare en feit sigar, en ondskapsfull katt, en halvfull flaske whiskey og et lekkert krystallglass halvullt av den brune styggedommen.

Hva om jeg hadde vært sjef? Sjef for mange andre mennesker, oppgaver og andre ting?

“Mattilakken, vi har et problem i sektor f!”
“Ikke forstyrr, du vet at jeg må sove en liten lur mellom 11 og 12! Og etter det skal jeg spille playstation!”

“Mattilakken, faxen har sluttet virke!”
“Jeg vet det, jeg forsøkte faxe søsteren min noe av den hjemmelagde lapskausen min, og da sluttet den virke. Vi kan ikke lengre basere oss på et slikt ustabilt system, så jeg har kjøpt 8000 duer som Olsen på regnskap skal lære opp til å hente og levere brev!”

“Mattilakken, nå sperrer de strømmen i hele bygningen her!”
“Ja du skjønner, jeg hadde et litt uklart øyeblikk, og kjøpte opp en go-kart bane i nord-Sverige jeg nå får flyttet hjem med helikoptre, og det kostet kanskje litt mer enn først antatt, så vi må nok klare oss uten strøm en stund. Og julegratialet på en trampoline og ei melkeku per ansatt må jeg desverre trekke tilbake. Men nå må ikke du forstyrre mer, jeg skal hoppe trampoline fram til klokken 16.00”

Kanskje alle burde være glad for at jeg ikke er noen sjef!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg