Biltreff og matservering i Kautokeino!

Denne helgen er Sensation i Oslo. Jeg skal ikke dit. For å prøve glemme sorgen over det, har helgen til nå vært fullt opp av andre gjøremål.

I går var jeg i Kautokeino og hjalp til å være høflig serveringsdame for Berit, i forsøket på å ta guinnes rekord i samisk matlaging. Det var veldig mye folk, og jeg fikk ha på kokkejakke. Kokkejakke er kult. Jeg gikk en gang for hundre år siden på Hotell og Næring i Alta, men jeg syntes ikke det var så morsomt å lage mat til mange andre på en gang. Ting blir liksom ikke så morsomt om det er en jobb, om du skjønner.

Uansett, her er et par bilder fra Kauto-turen!


Her dokumenteres matrettene. Jeg syntes det var kult at politimannen var der, for da følte jeg at jeg kunne kjøre hjem vel vitende om at politiet var opptatt med å spise god mat!



Her sitter jeg å gliser og spiser mat som har falt på gulvet.

 

 

I dag har jeg vært på Storslett, for der arrangerte Alta og Arctic Gatebil treff, med db-drag og konkurranser, og det er alltid morsomt.
Så her er noen bilder derifra!


Bjørn var veldig sliten etter å ha solgt kroppen sin hele kvelden i forveien for å tjene opp bensinpenger til å komme seg hjem, så her lå han å luftet ut muggsoppen han hadde klart å pådra mellom beina.

Denne karen er jo over åtte meter høy, så han måtte ta et slags telemarknedslag for bildets skyld. Gunn tove står på tå!

 

Bjørn har brukt litt tid på å bygge om sin bil inni. Dette hadde vært mye kulere om rattet også hadde vært i midten, og bare ett sete foran. Så det hadde blitt en slags merkelig 4 seters doning.

 


Her sitter jeg å fjerter og koser meg i bilen til Bjørn, slik at han får en hyggelig velkomst neste gang han setter seg inn.

 


Kameranene vårs tiltrekte seg hverandre som fluer på en nylagt kubæsj, og tok ustoppelig bilde av hverandre. My canon <3 your canon.

 

Var kjempebra oppmøte (synes jeg) til at hendelsen fant sted på Storslett! Og mange som har lagt litt arbeid i bilene sine. Nå var kanskje ikke dette den beste vinklingen for å understreke min påstand, men, likevel.

Ennå flere biler! Synd de to bmw’ene sto i veien altså.


Jeg hadde jobbet hardt med å planlegge hvordan jeg skulle dandere og piffe opp bilen min for anledningen. Etter mye planlegging falt jeg på denne kung-fu panda tigerbamsen som jeg strategisk stappet inn under vindusviskeren for en jungelaktig, dyrisk atmosfære, men med små-kosete vibber.

Gunn Tove ba meg legge meg på panseret for et bilde, så jeg gjorde det. Samtidig som jeg pillet nese.

 

Så var det konkurranse, og det gjaldt å holde en sub på strak arm så lenge som mulig. Syns det var god sportsånd å drikke alkohol samtidig!


Her prøver jeg meg, og jeg fikk litt merkelig holdning. Det var litt tungt, og når jeg ble sliten, prøvde jeg kompensere ved å lene hele kroppen til motsatt side. Som ikke hjalp i det hele tatt.


Jeg ser altså bare så kul ut. Og legg merke til skoa! De rosa crocsa mine bruker jeg egentlig som arbeidssko og kjøresko, men hadde andre sko med meg som jeg skulle bytte til for å se litt classyere ut, men flere syntes det var veldig stilig å ha disse på, så jeg orket ikke bytte.

Alt i alt syntes jeg dette var en morsom dag, og heder og ære til de som arrangerte dette. Godt jobba!:)

Men kvelden er ennå ung, og for å ikke deppe over at jeg går glipp av Sensation, må jeg nok finne på ennå mer, så imellomtiden: Takk for at du stakk innom, kom gjerne igjen, og kos deg videre denne helga!:)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg