sminkeshoppings!

I dag var jeg i universets sentrum, nemlig Alta, og gikk til storinnkjøp av sminke. Det skjer ca hvert fjerde skuddår, men jeg tenkte det begynte bli på tide, ettersom mascaraen min begynner å minne om tørkede tjæreflak og kosten ser ut som en godt brukt barbie-dassbørste. 

Jeg har lenge levd i evig fornektelse om min naturlige hudtone, og overbevist meg selv om at jeg egentlig er kjempebrun. Realiteten er at jeg er tilnærmet gjennomsiktig, så når jeg kliner på meg foundation i kjempefeil farge, ser det ut som jeg har stappet kun ansiktet nedi et fat med kakao. En smule ulekkert! Så jeg tok turen innom h&m der en venninne av meg var på jobb. Hun ser ut som femti milliarder dollar, så fin er hun, så jeg spurte henne om råd. Jeg får fort jævlig blank hud når jeg bruker foundation, så hun anbefalte meg Max Factor smooth effect foundation. Best for henne at jeg ikke ser ut som en fettete ape i trynet etterpå, ellers omadresserer jeg posten hennes til ila fengsel. Jeg kjøpte også en billig øyenskygge i bruntoner, for vanligvis bruker jeg grå og svart, så jeg orket ikke investere i en sykt dyr en som jeg ender opp med å aldri bruke.

 

 

 

 


Her ser du vidundermidlene som skal gjøre meg vakker! Øyenskygge fra h&m 29,50,
max factor mascara som lover gull og grønne skoger, og ikke minst, øyenvipper som er en bimbo verdt 99,- på tilbud,
og max factor foundation som lover å ikke “clogge” porene mine, i fargen buff beige til 119,-.
Solpudderet er fra Art Deco, og har solfaktor 15. Ikke det at jeg bryr meg om slikt, for jeg er ikke spesielt mye ute, og det er jo aldri sol her heller.
Men jeg elsker det pudderet, det legger seg så fint, og ser så jevnt ut.
Den fete pudderkosten er fra europris, og koster 20 kroner, og har et snedig lokk, så jeg kan ha den med meg ca overalt. Håndduken under hører til i huset.

 

Jeg forsøkte sminke meg med alt dette, og syntes det så helt greit ut. Nå er det jo nesten midt på natta, så det er jo umulig å oppdrive reaksjoner fra andre mennesker, så jeg får stole på min egen dømmekraft denne gangen. Jeg sitter bare å venter spent på om jeg ser ut som en margarinklatt i trynet hvert øyeblikk, for da blir det marokkansk støveldans her hjemme, og ikke av den morsomme sorten.

 

 

Her er forresten en link til hvordan man kan legge øyenskygge på en snasen måte!

 


 

 

 

Jeg fikk også disse to flaskene med St. Moriz selvbruningsmousse fra Trine, og denne selvbruningen er skikkelig digg.
Lett å påføre, og man blir BRUN, ikke oransje!

 

 


Så her er et bilde av meg. Det er alltid flatterende å ha en haug med klær i bakgrunnen. Det gir en rolig stemning og flyt i bildet.

 

 Jeg kjøpte meg forresten også et kamerastativ til speilrefleksen min for bare 100 kroner! Og i går bestilte jeg fjernkontroll så jeg kan ta bilde uten å trykke på selve kameraet. I norge kostet den 149 på netonnet, men godeste ebay hadde til 8 kroner. Så jeg håper den funker!
Jeg har nemlig bestemt meg for å forsøke lære meg å bruke speilrefleksen, for det er helt latterlig å ha et slikt kamera å gå rundt å ta bilder som om det var et vanlig digitalkamera. Det er litt bortkastet. Så skal ei snasen fotografberte hjelpe meg med å forstå kameraet mitt, og så skal vi se på fotostudio stæsj på nettet som jeg planlegger bestille, for jeg hadde lyst å ha et amatørstudio hjemme jeg kan øve meg i. Det blir kult!
Jeg tror jo selv at jeg har så mye fritid at jeg får tid til slikt.

 

 

Men nå er det natt! Takk for at du stakk innom, håper vi sees igjen!:)

 

 

Beklager det noe rotete oppsettet i dette innlegget, men blogget på mobilen, og da ble det jo bare rot, ser jeg nå 🙂

  

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg