Mote og vintips!

Noen ganger finnes det ikke noe som er søtere enn mannfolk. De lever i en verden litt annerledes enn vårs, der mye av ting vi gjør er som den reneste magi, og er nesten umulig å gjenskape i den mannlige verden.

Ta foreksempel VESTLANDSLEFSA


I sted hørte jeg et ivrig rop fra kjøkkenet. “Christin! Hvordan har du fått disse så myk??!” jeg lurte på hva Pekå siktet til, og spradet inn på kjøkkenet for å se hva som hadde fått han så oppspilt. Nesten dirrende sto han å pekte på de to vestlandslefsene jeg hadde lagt til bløtings på kjøkkenbenken. “Jeg holdt på å kaste hele esken, jeg trodde de var ødelagt når de var så hard!” sa han, etter at jeg hadde forklart at vestlandslefsa må ligge til bløt før man kan smøre dem.

Denne eksotiske delikatessen, også omtalt som vikingbrød, fylles med smør, sukker og kanel. Først er den steinhard, og minner litt om kjempetynne sponplater, til du, som sagt, legger dem i bløt i 20 minutter.

Jeg syntes det var så søtt, og så for meg ansiktsuttrykket hans om han hadde kjøpt en slik pakke en gang på egenhånd og skulle til og åpne for å spise, og da ser at de ikke ligger ferdigsmurt i esken.

Og nå, litt mote!

I går var jeg en snartur innom de to pub’ene i nærområdet som hadde bestemt seg for å ha åpent. I Badderen og Jøkelfjord. Pub-til-pub runde her ute kan være en nokså kostbar og langsiktig affære, ettersom det er ca 4 mil mellom hver av stedene. Men når man alt var ute å kjørte litt, kunne man likegodt få med seg utelivet denne helga. I jøkelfjord rakk jeg ikke engang sette foten innenfor døra, før jeg ble overrumplet av komplimenter for bloggen, og de lekre skoene mine. Så på oppfordring fra jentene jeg møtte, skal jeg nå blogge litt om skoene mine!

De er deilige å ha på, de passer til alt, de er åtte ganger så irriterende som en onepiece, de er rosa, de er oljete, de er spist på av hunden min, men allikevel, de er kule til hverdags, jobb og fest. De kostet meg 50 kroner i syden, og har små hull over hele seg som ser ut som en nr.8 unbrako.


Her har jeg kledd på meg de små lekkerbiskene og er på tur i garasjen for å skru litt på bilen min. Legg merke til de matchende ullsokkene, som jeg forøvrig har stappet joggebuksa oppi. Jan Thomas sto på utsiden av garasjen og onanerte mens han ga meg terningkast 6, og kalte meg for moteverdens afrodite, zevz og batman. Jeg hørte folkemassene brøle opphisset av glede for hvert skritt jeg tok, og journalistene som samlet seg rundt meg som overivrige mygg, for å dokumentere dette moteikonets halleluja-kunstverk.

Skulle ønske de lagde crocs med vernetå. Kanskje en idè crocs-fabrikken?



Her er et bilde av meg i min fete arbeidsjakke. Stikkordene denne høsten er sterke selvlysende farger, som gjør at du ikke kan gå ubemerket hen, uansett hvor hardt du prøver.

Lurer du på hvordan stua mi ser ut? Det skal du pinade få se, for det hadde jeg tilfeldigvis bilde av på pc’n. Har du photoshop, så kan du photoshoppe deg inn i min stue, der du kan sitte å se på himmelblå sammen med meg, eller mate hamsteren med choco puffs, som du skal få se bilde av under her.



Det er ikke bæsj, det er choco puffs, på tur inn hamsterens ansikts-spisskammers!

 


På dette bildet ser du hvordan man “klapper laksen”

 

Og helt til sist, skal du få Mattilakkens oppskrift på hjemmelaget rødvin! Den er altså KNALLGOD!
Du trenger:
Et par rødvinsglass (åfkårs)
God brennvin
En flaske druejuice.

 

Bland 30/40, 50/60 eller 10/80, her er det bare fantasien som setter grenser. Den gode druejuicen jeg fant på rema tok helt bort spritsmaken, og gjorde i tillegg at jeg så sofistikert og voksen ut, ikke like rølpete som når jeg sitter å drikker sprit. pluss at det smaker sterk husholdnignssaft, noe som er femti fantasillioner ganger bedre enn rødvin uansett!

SKÅL og god kveld fra meg!:)



7 kommentarer
    1. Håh, det va på tide at du fikk ut et blogg innlegg! Trur æ bynne å bli litt smålig avhengig av å lese, for igår kjente æ at æ fikk litt abstinensa siden du ikke hadde blogga siden fredagen! 😮

    2. HAHA! Æ hadde nåkk tenkt det samme som pekåå, og vært råskuffa om at den va steinhård når æ åpna pakken 🙁 haha!
      Trur btw ikke chocopufs e så veldig braa for en hamster, gi ho heller frukt og grønt! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg