>Lenge leve fantasien

Mange ganger får jeg så forferdelig lyst å møte nye mennesker slik at jeg kan fortelle dem noen ordentlige røverhistorier. Sånn som at foreldrene mine ble bortført av aper når jeg var liten, så jeg var tvunget til å vokse opp sammen med en gjeng gauper oppi skogen. Der lærte de meg karate, og den mest anstendige måten å drikke te på, og hvordan gå ut av en limousin i miniskjørt, uten å vise hvor babyer kommer fra. Altså at jeg har miniskjørt, ikke limousinen.

Eller at jeg egentlig het Christian når jeg ble født, men at foreldrene mine ga meg en kjønnskifteoperasjon i konfirmasjonsgave fordi de mye heller ville ha en datter, og jeg var forferdelig stygg som gutt.

Eller at jeg en gang ladet opp dildoen min for mye, slik at jeg ble sendt til et parallelt univers en gang jeg skulle bruke den, der jeg levde side om side med dinosaurer og snakkende hermetikkbokser, helt til dildoen gikk fri for strøm, og jeg da ble sendt tilbake til mitt eget univers, for så å danne en religion basert på mine opplevelser, der jeg blir en profet for guden Påsan som er en medium stor klementin med dysleksi.

Eller at foreldrene mine ikke hadde råd til å sende meg på privatskole, så de sendte meg heller på piratskole. Der lærte jeg blandt annet å kjøre pirat-taxi, piratkopere filmer, temme papegøyer, og drikke usannsynlige mengder rom, mens jeg valset rundt på stylter i blondeskjorte og selvfølgelig piratbukser, og ustoppelig ropte “NÅ LUKTER DET GULL HER!”

Eller at jeg engang skulle på raveparty, og alt jeg hadde med meg var bunad, så jeg dro på raveparty i fullt bunadsutstyr og spilte munnharpe og fingerskatet.

Eller at jeg var ute å kjørte buss en gang, så ble den kapret av en fyr som hadde koblet en bombe på bussen slik at den eksploderte om jeg kjørte saktere enn 90 km/t, derfor fikk jeg 56 prikker på førerkortet, slik at jeg har sperrefrist fram til 2070, og i mellomtiden ikke får lov å røre noe som helst med hjul, derfor må andre dytte handlevogner for meg, og jeg får heller ikke lov å feire jul, ettersom uttalelsen høres skremmende likt ut som hjul.

Eller at printeren min fikk en elektrisk kretsfeil, som gjorde at alt jeg prøvde printe ut, ble printet ut på ekte! For eksempel, så printet jeg ut et bilde av tyranosaurus rex, og når den kom ut andre enden på printeren, var det en ekte dinosaur! Og siden den var så forfjamset når den kom ut, tvang jeg den rett i knestående slik at den underkastet seg meg, og jeg ble dens leder. Så fikk jeg spesialsydd grime t il den fra Hongkong som var kjempebillig, siden de ikke fikk solgt nesten noen dinosaurgrimer, og den red jeg på når jeg skulle på butikken og sånt. Så printet jeg ut en flammekaster, og da dro jeg og dinosauren rundt og sprutet flammer på ting og lo godt, og når vi ble slitne, så printet vi ut et hoppeslott som vi overnattet i ute i hagen. Dinosauren het Sverige-Terje og elsket å høre når jeg leste Kurt-bøkene av Erlend Loe.


Meg og Sverige-Terje koser oss med flammekaster utfor hoppeslottet.

Sannheten blir så mye morsommere om man lyver. Ikke slik at det sårer noen, men sånn at det høres ut som hverdagen din er en slags science fiction-eventyr-komedie-action-tegnefilm. Det er altfor lite slike historier i virkeligheten, noe som gjør at det avogtil er litt morsomt å rømme inn i fantasiland. Slik som man gjorde som barn. Jeg gjør det stadig vekk, og jeg kan le godt og høyt for meg selv, mens jeg drømmer meg bort i en verden alt kan skje. Kanskje jeg er virkelighetens peter pan? For ordentlig voksen vil jeg aldri bli.

Ha en fortreffelig natt, med mange eventyrlige drømmer!:)

 

Forresten, Utkant Episoden på NRK som jeg er med i, er utsatt til 16.10, klokken 22.00 på nrk3. 🙂

2 kommentarer
    1. Haha.. Kommer så absolutt til å følge me på bloggen din!
      Sitt i timen å flire høyt. Får litt rare blikk, men det får bare være!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg