Superfemi!

Som du kanskje har lest tidligere, begynte jeg på en p-pille som het Diane her for en tid tilbake. For deg som ikke har lest det, eller ikke husker, kommer en liten oppsummering her.

Jeg er jo så utrolig matcho av meg, en ordentlig GUTTEjente, og det medfører jo sine plager det og. For mye av det mannlige kjønnshormonet i en kvinnekropp kan gi litt mye kviser, og det ser litt halvmongo ut til å være så gammel som jeg er. Det er altså bare lite kult. Kanskje jeg ble født tvekjønnet, og så ville mamma og pappa at jeg skulle være jente, og kappa bort tissen, og så fikk jeg masse kviser som følge av det i voksen alder.

Uansett. Jeg begynte på p-pillen Diane, som skulle motkjempe de mannlige hormonene i kroppen, og jaggu fungerer den. Jeg har jo blitt kjempefeminin!

Jeg har fått meg rosa extensions i håret, for jeg er jo en klisjè, jeg elsker rosa. Jeg har begynt å lage små fletter i håret, men det kan jo være et tegn på en eller annen nevrotisk lidelse, og jeg pynter meg litt mer nå enn før jeg begynte på Diane.

I tillegg til litt mindre kviser, tok jeg i går, manikyr for første gang. Det var stas! Jeg har jo bestandig gitt en god jamn faen i alt som har med negler å gjøre, men i går kom jeg virkelig til et vendepunkt i livet mitt. Jeg var jente. Så i går og i dag har jeg gått rundt med skikkelig lekre små negler (det som var av negler). Men ingenting varer evig, så den lekre manikyren forsvant raskt mellom overivrige tenner i et nervøst øyeblikk mens jeg snakket med en journalist i Nordlys.

Det verste med denne forbannede overfeminine p-pillen, er at jeg har gått opp noen kilo.

Ja det er fantastisk å kunne ha sex uten at det spruter ut en unge med 9 måneders mellomrom. Ja det er flott å kaste bort 30 minutter på en manikyr, som likevel er ødelagt etter en dag på jobb og neglebiting. Ja jeg er så søt og lekker med rosa hår, og ja, det kvisefrie trynet mitt er som et nybonet skolegulv, men helvette heller. Jeg hater å gå opp i vekt, jeg hater at mensen kommer i to-tre uker av gangen og gir meg lavt blodtrykk, og jeg hater egentlig generelt å gå på p-pille. Så snart når jeg blir alene, så skal jeg slutte på p-pillen igjen, så jeg kan gå rundt å være den kvisete, stumpneglede, tynne lille gnomen jeg egentlig er. Det skal bli godt!

Det finnes jo så mange kule ting på markedet som kan dekke over de små skjønnhetsfeil man måtte være så uheldig å ha. Jeg har prøvd meg på concealer, men jeg forstår egentlig ikke hvordan jeg skal bruke det, som det meste jeg har i sminkeveska, så det er en dårlig løsning når jeg skal skjule kviser. Men jeg kan jo bruke sånn munnsårplaster, de er jo små og rund og hudfarget. Alle slike plastre som er “hudfarget” må jo ha hatt en brøytestikke som modell når de skulle finne ut hvordan hudfarge ser ut. Er det virkelig noen som har en sånn hudfarge som er på alt av plastre man får kjøpt? Jeg tror jeg blir redd om jeg møter et sånt menneske! Eller, redd og redd, de siste årene har jo mange jenter gått fra å være brun til oransje, og det takler jo folk sånn høvelig. Mange blir jo mobbet for å være oransje, og da synes jeg det burde gå inn under rasisme, for det er jo folk selv som har valgt å ha slik hudfarge, og da må de vel kunne respekteres for det.

Men nå skjeiet jeg litt ut her. Det jeg skulle fram til med de plastrene, var at jeg kunne dekke hele trynet med sånt om jeg har litt ufin/uren hud, whatever, eller bare trekke hele ansiktet med plastfilm, for da har jeg jo en helt slett ogg perfekt flate til å legge sminke på. Det er jo egentlig nokså effektivt på kvelden også, for når jeg skal sove, kan jeg jo bare rive av hele plastfilmen jeg har over trynet istedet for å vaske ansiktet med sminkefjerner og det hele.

Jeg fikk meg nye extensions i dag, så nå er jeg ekstra femi med langt hår!

Men nå skal jeg komme meg ut av de skitne arbeidsklærne mine, og drikke masse brus, for det har jeg hørt hjelper mot vektøkning. Ha en fin kveld kjære leser, takk for at du stakk innom, og håper vi sees igjen!:)


16 kommentarer

Siste innlegg