Helt Rått!

DETTE har vært helt sinnsykt. Helt sinnsykt. Det er sjeldent jeg blir satt ut av spill, og ikke har ord, men nå var tiden kommet for det også.

Fra jeg kom hjem fra jobb i dag, til nå, har jeg hatt det HELT jævlig. Jeg fikk flashbacks fra tidligere angstanfall. Jeg kaldsvettet. Lå med to dyner oppå meg og skalv. Jeg var kvalm, munnen ble helt tørr, rommet snurret rundt, og det var ikke mye om å gjøre før jeg begynte hyperventilere. Telefonen tikket, jeg turte ikke se på den. Nå får jeg angst, tenkte jeg. I dag skulle jeg på tv. Noe jeg har visst siden NRK ringte å ville ha meg med, men nå, NÅ, var det på ordentlig. Jeg tenkte at jeg kom til å få hjerteinfarkt før programmet ble sendt, så redd var jeg.

“Hvorfor ble du med på det, om du ikke tåler det?” tenker du kanskje.

Vel, jeg eier ikke impulskontroll.

Jeg var så redd at alt som skulle møte meg etter programmet, var vår uhyggelige venn, janteloven. At det skulle hagle inn med meldinger her og på face, og telefonen “hva faen tror du at du er?”

Jeg skalv. Jeg har vært ordentlig dårlig i fem timer. Jeg forsøkte drikke øl for å roe nervene. Desverre kicket de ikke inn før nå, etter at programmet er ferdig.

Heldigvis hadde jeg gode venner som kom langt og nært i fra, for å backe meg opp under programmet. Takk gud for det. Jeg har sett episoden kanskje 30 ganger på nett, og lett etter feil på meg selv, og det jeg sier. Så under episoden, forsøkte jeg se på de rundt meg, om de merket det jeg hadde merket. Men de lo, og ga meg ros underveis.

Jeg logget inn på bloggen og face, og ble møtt med noe helt annet. Fy faen det er noe av det råeste jeg har vært med på. Det var så sykt mye skryt og ros for det jeg hadde bekymret meg sånn over. Det er så jeg nesten griner her jeg sitter.


Slike overskrifter gjorde at folk på nett kalte meg et “brødhue”, og mente jeg var en showoff.


Dette gjorde at jeg holdt på å ta backflip.

 

Veggen min var FULL av koslige meldinger, og nå sitter jeg å smiler fra øre til øre, og føler meg som kongen av verden.

Tusen takk venner, naboer, kjente, ukjente og alle dere som så på, og dere  som ga tilbakemeldinger. Det betyr så mye for en liten fjording, at det er rett før jeg går ut på plenen og breakdancer. Jeg har ikke ord! <3

46 kommentarer
    1. Å, det var da bare hyggelig! For de som ikke kjenner deg er det visst en utfordring å tro at du kan være bilmekaniker. For oss som har sett hendene dine til daglig er det en utfordring å skjønne at du kan være glamourmodell! ;D Ka du gjør med de hendene før foto-shoots, bruker du Klorin? hehe 😀

    2. Så flott du er, skulle ønske at flere kunne være seg selv og leve ut sine drømmer. Flott program og alle som medvirket var kjempe flinke. Bare skryt til deg og janteloven ja måtte den miste sin makt etter dette, og at vi ser en oppblomstring av kreative menneska som tør å leve. Hilsen mamma til ho som e fotografen . Monica

    3. Monica p: Tusen takk, det e helt ubeskrivelig å få sånne tilbakemeldinge. Ærlig talt syns æ dattera di burde være mer foran kamera enn bak kamera, for ho e aldeles nydelig!:)

    4. Du er ei tøff ,jordnær jente og det skulle vært flere som deg. Otrolig kult av deg og være den du er og vise det til hele norge, mange som trenger litt inspirasjon til og gjøre det dem føler for og ikke følge strømmen. Jeg synes du har en helt rå blogg, din sans for humor gjør att jeg flirer høyt da jeg leser, og leser heller din blogg enn noe annet her på nett.
      Stå på og lykke til videre med hva det måtte være, og slutt ikke og skriv i bloggen, det er ett høyde punkt hver gang du har skrevet.
      Go Girl!

    5. Tor Arne: Herregud så morsomt!:) tusen takk for det, slike tilbakemeldinger er bensin på bålet for en blogger 🙂 Fortsett å lese, det er sånne som deg som gjør det verdt det 🙂

    6. <3 Du e ei nydeli jenta, va så arti å se dæ på tvskjærmen! Full av liv å ord rætt fra levra. sånne træng vi*

    7. Sagt d før, g sir d ijæn: digger dæ. Du va bra på tv, æ hadde læst om bekymringan dine i forkant av episoden…men du eide kameraet,episoden,nrk3, og tv kvelden her hjemme!!!!

    8. Du må jo ikke være nervøs. Du er så vakker at kjeven faller ut av ledd, og samtidig har du en fantastisk sprudlende personlighet. Det beste med dette er at unge jenter får se at man kan være opptatt av utseende og samtidig være seg selv. Dessuten skriver du uten skrivefeil. Handy er du også. Fantastisk dame!

    9. Høyderedd du liksom. Ikke på 10’ern på Ingierstrand ihvertfall.
      Ha, fjordinger er en spesiell rase, men du verden, sjarmerende og fasinerende å se hvordan dere får dagan te å gå.
      Utkant viser sider ved Norge som man trodde evolusjonen hadde sortert pent til side, men himbrent, pot, og adhd får frem det beste i folk.
      Gratulerer, hvilken innsats for distriktene!

    10. Heisann. Det var et herlig program NRK sendte i går. Jeg vart i et utrolig godt humør av å følge deg i programmet. Må si at du lyser opp rundt deg med ditt smittende humør og det må være et privilegium å bo nært deg og være din venn! Så jordnær flott jente skal en lete lenge etter.
      Stå på Mattilakken og vær deg selv videre! (Godt humør i dag også jeg Mattilakken)

    11. sende en hilsen til deg fra spania,ja har norsk tv i syden,så veldig bra ut. villkokken har vell eller jobber på e6 i burfjorden ? om ikke, så tar eg vell litt feil 🙂 nordmenn i syden e alltids ett glass

    12. Fordommene var der – bildene som hadde blitt vist i forkant og det spesielle artistnavnet ditt… Og så er du berre verdens herligste, flotteste, blideste jente! Dyktig og med lidenskap for faget ditt. Leiken, pen og smart!! Du kan være stolt over den du er og for å være en flott representant for de damer som finnes på “landsbygda”. Vi koste oss med programmet – og både min kjære og jeg var enige om at du var ei real og motiverende dame!

    13. Så deg på tv, må bare få si at du virker som ei utrolig tøff og herlig jente! inspirerte meg til tusen ved å være seg selv, følge sine drømmer og gi faen i hva andre mener. Stå på! <3

    14. Hei du.
      Så programmet med deg i , helt tilfeldig. Ble sittende å måpe over hvor kul en jente kan bli.
      Ser ut til at jeg må nordover å finne meg en jente.
      Flott sunn,tøff,pen,deilig,sexy,rappkjeftet. bevisst,stå på jente.
      Stå på videre. Du er herlig!

    15. Jeg stemmer i med alle de andre som har skrevet over meg her, makan til real dame skal du lete lenge etter! Skulle ønske jeg også hadde hatt naboer som deg og venninna di! =) Fortsett å være deg selv og å gjøre Tappeluft til det flotte stedet det virker som. Ønsker deg alt godt!

    16. PERRE: Såå artig å høre! takk for det!:) ja et smil kan gjøre så mye for andre mennesker, man kommer langt med å være glad!:) Takk for kjempefin kommentar 🙂

    17. Mia: Dette var veldig morsomt å lese. Tusen takk for det, og mange fine ord 🙂 media framstilte meg nok litt sånn “frøken fryd” aktig, men håper flere satt igjen med samme mening som deg etter episoden 🙂 takk for kommentar 🙂

    18. Hanne: Takk for det, det viktigste er å gjøre det enn sjøl mener er rett, for det er du selv som skal leve med de valgene du gjør 🙂 så da kan man likegodt velge å gjøre noe man synes er gøy :p

    19. Ja, æ ska snike mæ t å se d 😉
      Va jo d at du va litt lettkledd ei stund som jore at ho bytta 😉 hehe

    20. Det er såå godt å se mennesker som er seg selv og byr på seg selv som du!! Herlig å se at befolkningen i dette lander er mye mer mangfolodig enn gjengen innenfor ring 3 i Oslo!
      Du og de andre i Utkant er veldig flotte representanter for oss som velger å bo i utkantene!!
      Artig blogg har du også, forresten!! Stå på videre….

    21. Æ tenner på damer med sånn ræv! Voi sathan æ har stirra på dæ i dag!
      Men nu ska æ drikke kaffe og løse kryssord!

    22. Trivelegt !!! Lengje sidan eg har sett eit så underholdane program på ein laurdagskveld! Fekk verkeleg lyst på å stikka innom på eit kaffibesøk når eg kjem meg nordover!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg