Shopping og selvskading

I dag gikk jeg AMOKK på Europas største kjøpesenter! Amfi i Alta. Jeg løp fram og tilbake mellom butikkene, mens jeg ivrig pekte og hoppet rundt, som et spenstig lam på en vakker blomstereng. Oi oi oi, det finnes så mye fint. Men ettersom jeg er et økonomisk vrak som ikke burde hatt eget bankkort eller tilgang på noe som helst som har med penger å gjøre, kan jeg vise dere det jeg VILLE ha kjøpt, om det ikke var for at jeg var en potensiell luksusfellen-kandidat.

Jeg aner ikke hva det er, men jeg vil ha den! Det ser ut som en blanding av et fuglehus, en minitavle, fotoramme og nøkkelknagg/ skjerfhenger! Her er det uante muligheter!


En klokke med masse kyllinger foran! Det vil jeg ha! Og jeg vil at tiden skal stoppe på halv ti på kvelden, og bli låst fast der! Perfekt klokke!

 


Jeg elsker fuzzy pledd! Jeg vil ha mange av dem! Jeg vil ha et helt rom fullt av fuzzye pledd som jeg kan rulle meg over spitter naken mens jeg synger gamle modern talking sanger!

 

Fuzzy pledd og lykt! For en COMBO! Den får TI poeng! TI!

 

Jeg vil ha dette bildet! Jeg liker bilder! Spesielt hvis det er et motiv på det!TI POENG!

 

ISKREMMASKIN! VIL HA! Jeg har allerede sukkerspinnmaskin, og med denne kan man lage hvordan is man vil! Jeg ville laget en is med det jeg liker best, så da hadde det blitt en sjokolade-mint-vaffel-jordbær-ostekake-karamell-hasselnøtt-kokkos-vannmelon-kvikk lunsj-fårikål-saltkjøtt-vanilje-pistasje is!

 

Belgisk vaffel-jern! Jeg elsker belgiskvaffel! Spesielt om de stekes med hele sukkerbiter inni og dyppes i sjokolade etterpå! BELGISKVAFFEEEL! SE julenissen, jeg ønsker!:)

 


Venne-bilderamme med ferdige venner inni! For den venneløse!

 

Jeg brukt faktisk litt penger og. Hvor mye som var unødvendig gidder jeg ikke gå nærmere inn på, men her er litt av det jeg kjøpte.

Rosa treningsskjorte/genser/trøye!


Når jeg faktisk gidder å begynne trene, så må bolerne bare passe seg fra speilet når jeg kommer på studioet! Jeg er nesten like ille å flexe foran speilet som muskelbuntene! Men den satt som et skudd, ikke ille for en hundrelapp!



Så kjøpte jeg meg en liten pung, ikke av den mannlige hårete versjonen, men en jeg kan ha sminken min i, for nå bruker jeg poser fra apoteket og vinmonopolet som vesker..! Og sminken bare flakser hit og dit når jeg kjører bil, men oppi der er det plass til det mest nødvendige. Og det mest nødvendige er ikke en tannbørst akkurat, når man har begynt å trekke litt på årene, da snakker vi deodorant, eyeliner, pudder, mascara, ja hele driten må være med. Uansett hvor jeg drar. Men så er det det at naturlig skjønnhet er ikke min greie.

Jeg kjøpte meg en shampoo på apoteket som lover at den skal lysne håret litt hver gang jeg bruker den, så det er jeg spent på. Den luktet do-rens, ikke akkurat en lukt jeg vil skal henge igjen når jeg passerer folk, men jeg får bruke den når jeg ikke skal ut døra!

Og så fant jeg en reise-barberingsmaskin til 199 kroner! Den kan lades opp med usb, og er skikkelig liten og høvelig. Den er jo egentlig til menn, men jeg har jo også hår, så jeg bestemte meg for å teste den.


Se så høvelig! Med en liten boks, usb kabel og veggkontakt 🙂


Så jeg gjorde det alle overivrige drittunger gjør, reiv opp joggebuksa, trekte sokken ned, og begynte barbere!

Desverre fungerte den bedre på skjegget til Pekå enn leggene mine, så det var vel strengt tatt 200 kroner rett i dass.

 

I forbannelsen over å ha tapt 200 kroner på en ubrukelig dritt-reise-barberhøvel, sparket jeg kneet mitt igjennom buken på en halvdød nise jeg fant i fjæra nedenfor huset. Desverre var det mørkt, og jeg var en smule nærsynt, så det viste seg at jeg hadde forsøkt å mose kneet i gjennom en stein i stedet for. Jaja, så feil kan man ta, blåveis ble det uansett.

Nå skal jeg drikke brus og spise vestlandslefser til jeg spyr, så vi får sees senere kjære leser.

Takk for at du stakk innom, håper vi sees igjen!:)



24 kommentarer
    1. *Flirer høyyt!* 😀 ja du kan få sagt det, takk for at du deler dine utrolige beskrivelser av et vanlig liv! Topp humor, den bloggen din! 🙂

    2. Høres igjen ut som om du har hatt en begivelsesrik dag, Artig og høre dine beskrivelser av det som egentlig ikke er mer enn en vanlig dag. 🙂
      Det blir hva man gjør det til, og du gjør litt ekstra ut av det gjennom dine gjenfortellinger.
      Artig og se att det er innlegg i etterkant av UTKANT som havnet i avisa da, det trodde jeg ikke men det varmer att du ble glad for det da!
      Ha en fortsatt fin kveld..

    3. Glamourmodell eller bilmekaniker, dette er jo bare et midlertidig skalkeskjul for hva du egentlig ruger på. Du burde være selvskreven tekstforfatter til “hallo i uken”. Små hverdagshendelser blir jo til spektakulære opplevelser med din vinkling. Bloggen er ditt springbrett til evig berømmelse i a-kjendisenes barnehage. Tenk å rule Latter på Aker Brygge fra Langfjordbotn. Jeg har trua! Jobber du langt hjemmefra? Lite trafikkontroller på en bakfull dag? Valgets kval? ATV, snøscooter, eller pimpa bil på vei til jobb. For oss i dessertgenerasjonen fra Tigerstaden fremstår det som eksentrisk, nærmest litt orientalsk å friste tilværelsen i ditt nærmiljø. Du må si ifra om du trenger en lærejente. Jeg skrur mest på båtmotorer, men dere har jo sjarker i Finnmark også. Når naturfagtimene blir for kjedelige swopper jeg innom bloggen din for å få førstehånds kunnskap om livets realiteter via den direkte praktiske studielinja. Hurra for Mattilakken.

    4. Hei
      Så programmet på tirsdag,jeg synes det er kjempeartig med jenter i utradisjonelle jobber,dessuten er du kjempepen,frisk og sjarmerende.Hadde jeg vært etpar-tre tiår yngre
      skulle jeg kommet opp og fridd til deg 🙂 Jeg kommer iallefall til å kikke innom bloggen din
      avogtil.
      Stå på,mattilakken !

    5. Heia! så artig at du endelig e på topplista:) har følgt med bloggen din siden jaa.. det ble slutt med han forrige typen din? :p du e rå!

    6. Halla. skjera? Du, hvor stor er du? eller liten. eller høy da. Og hva er egentlig farven på håret ditt? sånn uten farve altså. Prøvd jentekos noen gang?

    7. Jeg er veldig glad for at jeg så “Utkant” og oppdaget ei veldig artig og oppegående jente!
      Leser ikke så mye blogger jeg, men dette er en utrolig morsom og underholdende blogg! Tenk at jeg skulle finne det interessant lese en lengre bloggpost om ei jente på shopping!! Noe som i utgangspunktet er meg revnende likegyldig….Men dette var dritartig!!
      At du ser veldig bra ut også, er jo et faktum, men denne bloggen ville vært like bra selv om du hadde sett ut som “tante Kose” i Hellfjord!!!

    8. Sitter og banker innpå her. Kom på en ting: Hvordan er det å bo på den gudsforlatte jævla forblåste helvetes skrinne utposten av et gold ødeland med diagnosen adhd? Blir det ikke litt vel mye av deg sjøl oppi der? Hvor er fokuset liksom? Hvor mange er det av deg? Det kan du bestemme.

    9. Linda: Jeg er akkurat så lang at jeg når ned i bakken. Egentlig har jeg en eller annen brunfarge på håret, og det nærmeste jeg har kommet jentekos, er en klem fra venninner!

    10. Arti blogg 🙂 du får mæ faktisk te å føle mæ mindre førtapt langt hær ute i ødemarka… 😀 førdeom d e litt meir øde hoss dæ. du e hæfti Christin! 😉 stå på :))

    11. Jeg har selv det belgiske vaffeljernet, og elsker det 😀 Perfekt for å lage en rask dessert til alle som vil ha! Aldri vært innom bloggen din før nå, men skal uten tvil begynne å følge deg 🙂

    12. Aurora i London: Har du bra oppskrift på belgisk vaffel? Jeg elsker de, sammen med kaffe er det jo rett og slett himmelsk! Håper du tar turen innom her så ofte sommulig!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg