Matti tester 5D kino

I dag har jeg testet ut 5D kino. Det var jo egentlig bare en simulator, der du fikk vannsprut og vind i ansiktet.

Det kostet 70 kr for 6 minutter, og man kunne velge mellom ca 10 filmer. Jeg og søsteren min valgte den som kinoduden anbefalte, og gikk inn i det lille rommet. Der sto fire stoler på rad foran et stort lerret. Vi fikk beskjed om å feste beltene, og da skurret det litt i hodet mitt. Feste beltene for å se kino? Jaja, greit det. På med 3D brillene, og snurr film.


Her er vi, lykkelig uvitende om det helvete vi nå skal i gjennom.

Det var en slags rollercoaster-tur laaangt over bakken, gjennom både monstre og ball-stormer. Jeg og søsteren min hylte og brølte som om livet vårt sto i fare, og jeg er sikker på at på et eller annet tidspunkt sto jeg nærmest i setet, mens jeg klamret meg fast i beltet med hendene. Det var så ekte, hver gang rollercoastern bikket en bakketopp, så hylte jeg så tårene sprutet.

Når vogna vi satt i ble slukt av et monster fikk vannsprut i ansiktet, og når vogna for gjennom en ballstorm, fikk jeg en ball slengt etter meg. På et tidspunkt kom det en svær larve på skjermen som prøvde slikke etter meg, og da holdt jeg på å ta backflip ut av setet for å slippe unna.

Jeg var flere ganger sikker på at jeg skulle ramle ut av “vogna” og rett og slett dø! Jeg ble kvalm og hele kroppen skalv. Når filmen var ferdig, kom han kinoduden helt krokrygget inn mens han lo, og man så at han hadde tårer i øynene. “Lever dere?” spurte han innimellom fliringa. Jeg hadde ikke klart å slippe billettene engang. Jeg hadde klamret meg så hardt fast i dem at de var helt gjennomvåte og knørvete.


En stk småkvalm lillesøster!

Når vi gikk ut, satt det ennå flere folk å lo, og da så jeg jo at de hadde en skjerm der de kunne se på de som satt i kinosalen. Da døde jeg litt. Ikke rart den stakkars kinofyren holdt på å le seg ihjel.

Jeg ble så kvalm at jeg måtte legge meg på sofaen hos mamma en time. Jeg kjenner ennå at jeg er litt svimmel. Jeg tør jo ikke ta noenting når jeg er på tivoli, så dette var jo helt grusomt. Det skal jeg aldri gjøre igjen!

Dette bildet ble tatt FØR vi var på 5D kino, da vi ikke var grønn i ansiktet med øynene i kryss!:)

 

Så hvis du ikke er like feig som meg, så digger du sikkert 5D kino! Det var hvertfall morsomt å ha prøvd! I Alta finner du 5D kinoen i kjelleren på rema1000 på city, rett atmed bowlinghallen!

13 kommentarer
    1. mynewlife: Det var helt villt, det virker kanskje som om 70 kroner er mye for 6 minutter, men jeg tror ærlig talt ikke jeg hadde klart et sekund lengre!

    2. Fra en nordlending tel en annen. Store kompliment fra den her kanten. Du har en fantastisk innstilling til livets utfordringe og gava. Stå på frøken. Hilsen ei som e av ca samme ulla 🙂

    3. Usj….det va da slett ikke meninga at det sku kom fra anonyme mæ. Hadde visst glemt å logga mæ inn…..så her kommer komplimentet på nytt. Litt sånn creepy med et kompliment fra en som ikke vil si kem dæm e spør du mæ. Kanskje æ va en gammel mann for alt du veit…hehe.
      Anyway:Fra en nordlending tel en annen. Store kompliment fra den her kanten. Du har en fantastisk innstilling til livets utfordringe og gava. Stå på frøken. Hilsen ei som e av ca samme ulla 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg