En trist dag

Jeg har nå skjønt at utviklingen i Norges samfunn er på tur nedover i full fart. Det som før skilte Norge fra Sverige er ikke mer.

Hva snakker jeg om?

Jo de nye colaflaskene. For en colaholiker er de nye flaskene en ren katastrofe.

jeg mener, se på dette!

Det ligner jo faen meg ikke grisen! Vi hadde de beste flaskene! De store, maskuline, perfekt balanserte flaskene du kunne drept en isbjørn med pga den massive plasten, men nå, hva er dette?

Det ser ut som et ødelagt stump, et slapt fallossymbol! En pudding av en flaske! Flaskepudding!

Hvor skal man gripe rundt den? Jeg liker å holde langt oppe på flaska, rett atmed tuten. Det kan jeg ikke nå. Den er helt feil utformet. Hvem har slike hender? Som om jeg prøver kvele en hamster med to fingre! Jeg blir så forbanna!

Den korte, stygge flasken gjør meg eitrende forbanna! Og den tynne plasten føles så skrøpelig og dum, som om plasten trenger inn i brusen min hver gang jeg tar på flasken, og rett og slett ødelegger min leskende drikke. Jeg har ikke ord for hvor sint jeg er.

Hvem har godkjent dette? HVEM foreslo dette? Hvilken lavkarbo-jodlende-intetsigende-makthappye-dustebæsj har fått avgjøre min brusskjebne? Faen ta deg din flaskedreper!

Min hyggestund med brus er nå blitt en påminner om at det er store bæsjehoder der ute som får lov å bestemme ting de burde holde seg langt unna.

Guri malla så sint jeg er!

18 kommentarer
    1. Miljøbevissthet Christin. De gamle flaskene tok for mye plass i retursystemene. Disse nye flaskene squises sammen. Der du kun hadde plass til en flaske før, får du sikkert plass til 5 nå 😉 men ser din frustrasjon

    2. Magne Strømskag: Når jeg har kost meg med en brus før, har jeg aldri hatt miljøet i tankene. Jeg forstår hvorfor de gjørde fra et miljøbevist perspektiv, men ikke fra mitt brusnytende ståsted!:,(

    3. Helt enig med deg Mattilakken. De nye flaskene er udrikkelige. Det er bare glass og box som duger!

    4. Virkelig bra du sier fra om dette!! Jeg gidder faen ikke drikke brus fra sånne flasker!!! Han eller hun eller det eller hva det nå er for slags skapning som har funnet på dette skyver sikkert ansvaret fra seg….Ingen som tørr stå ansvarlig for dette her..!! Også skriver du som alltid veldig bra!! Liker språket ditt…Rett fra levra og ikke til å misfortå. Sånn skal det være!

    5. Nydelig formulert,Matti !Jeg er helt enig,de nye flaskene er no dritt !
      Forøvrig,de siste bildene var helt hinsides flotte,nydelig dame du er !
      hilsen Harald

    6. Hehe, sånne her ting d blir krig av i verden. En liten forandring..
      men du, d e mulig å hold den høyr oppe. Har akk gjort d sjøl.. 🙂

    7. Skikkelig dritt de nye flaskene. Var på Rimi her om dagen og plukka med meg en slik flaske. Så klarte jeg selvfølgelig å miste flaska i gulvet fra ca knehøydet. Flaska sprakk i bunnen og brusen fosset ut over knekkebrødene og alt som var i butikken. De gamle flaskene var mye mer solid.

    8. Du skriver: Hvor skal man gripe rundt den? Jeg liker å holde langt oppe på flaska, rett atmed tuten.
      Hordan liker du best å holde tisseluren når du suger kuk? På samme måten?

    9. Tja da er det bare en ting å gjøre: Slutte å drikke driten.
      Ødelagte tenner, forsuring av kroppen, sukkeroverdose som overbelaster bukspyttkjertelen, tomme kalorier, overvekt.

    10. Haha, jeg liker de nye flaskene jeg, da kan man bare klemme på dem, så kommer spruten rett opp i munnen uten å måtte løfte dem opp 🙂

    11. Rune: når jeg kjører bil, bruker jeg av gammel vane å sette flaska mellom lårene for å holde igjen når jeg vrir på korka! Gjett at det er ubehagelig med de nye myke flaskene!

    12. Jævla drittflasker..har irritert mæ max sjøl åsså! Og det verste e jo at brusen e dau før du får åpna flaska nesten! Damn!! :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg