Litt av en gjeng

Har du noengang hørt om å bli “loket” til døde? Det har jeg. Søskenbarnet mitt fortalte meg en nokså uvanlig, og ikke minst dramatisk måte å drepe noen på. Om du pisker en person ihjel med en frosen puddelhale, vil ikke drapet kunne spores tilbake til noen etter et par timer. Hvorfor? Jo fordi når halen da tiner, vil det ligge små hårlokker igjen fra den frosne halen, som gjør at obduksjonsrapporten vil vise at personen døde av “loking”. Dette ga selvfølgelig ikke mening, men har du en frosen puddelhale for hånden, og en person rett foran deg du må drepe i feks selvforsvar, eller om du er en hemmelig agent eller en hitman som må drepe noen på kommando, kan slike ting komme godt med om du plutselig en dag må morde noen litt.

Når vi er inne på det med å små-morde litt rundt, tenkte jeg at jeg skulle starte en gjeng. Det virker jo så koselig å ha en liten røverbande rundt seg siden de er så lojale å liker å kle seg likt. Mange mc-gjenger foreksempel, har jo trivelige møter i godt lag der de enten drar ut å steiler på motorsykler og er litt show-off, eller er ute å morder folk som de ikke liker, eller som har vært ekkel med den minste og styggeste i gjengen.

Men hvem som helst kan jo ikke være med i en slik gjeng, da blir det jo litt ustrukturert. Jeg tror alle medlemmene må ha klare instruksoner angående deres roller. Feks en kasserer som kasserer ting vi ikke trenger lengre, en gartner som kan plante bevis, en ninja som kan gå rundt i superundertøy og finlandshette og ta ninja på folk som er ekle mot resten av gjengen eller de som protesterer mot gjenger generelt, en våpenekspert som kan bekrefte eller avkrefte om ting vi finner når vi er på tur er våpen eller ikke, en sjåfør som kan kjøre oss rundt omkring på bakerier når vi blir sultne og har lyst på boller, en tolk som kan tolke ting som de selv vil om vi snakker litt i koder, en pr-agent som…gjør hva enn en pr-agent gjør, en advokat som kan skrive seriøse og lange brev hver gang vi driter oss ut og ødelegger vegg til vegg teppene på hotellrom vi sover på, en skiløper som kan irritere oss hver vinter, en som kan bryte ut i sang på offentlige steder slik at store områder deltar i massedans som en slags musikal-scene, og en elektromontør som kan henge opp spotlights i bunkere og slikt hvor vi gjemmer hemmelig kontraband.

Så må jeg kanskje ha 2-3 stykker som kan gjøre andre vanlige gjeng-ting, som å henge sammen i klynger. Kanskje det blir litt lite med 2-3 da? Da ser de jo ikke ut som en gjeng. Tror jeg må ha 6-7 stykker da, i tilfelle alle som har sine oppgaver er ute å gjør det de skal idet vi skal stå å være gjeng.

Det er ikke bare å starte en gjeng altså, det er jo utrolig vanskelig å organisere så mange mennesker. Så jeg vil trenge en diktator. Og siden dette liksom skal være MIN gjeng, så er det vel strengt tatt jeg som burde være diktator. Som diktator ønsker jeg også å ha batman med på teamet, for diktatorer er jo veldig utsatt for attentat og slikt, og da må jeg ha en ordentlig råtass som bodyguard. Helst batman, men er han utilgjengelig kan jeg nøye meg med Clint Eastwood eller til nød en sånn white trash kjerring som klikker og prøver slå til alle på Jerry Springer show.

Nå er det strengt tatt kveld, så nå skal jeg terkke meg sakte men sikkert ned i bunkeren min der jeg skal ligge til lading til jeg blir snill og slutter å ønske starte en gjeng.

God natt!

5 kommentarer
    1. Du har ein livlige fantasi! he he! 🙂 god natt. Eller god morgen blir det vell for eg har nettopp stått opp! :p

    2. Demokrati er nok oppskrytt….tror du ville blitt en super diktator for denne gjengen…! Håper ladinga ble vellykket!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg