Moteshow!

I dag var jeg i Alta for å lære meg å gå som en modell. Ja jøss du, det er få ting i denne verden som ser så malplassert som meg på en catwalk. Jeg har nemlig sagt ja til å være modell på alternativmessa i Alta på lørdag som kommer nå.

Her ser du en liten reklame fra Kulturverkstedets side. Såeh, dette blir virkelig et stjernespekket show med BÅDE meg og Rannveig Heitmann! I tillegg er det en drøss med lekre jenter i altfor lite klær til årstiden som skal dit å vise seg på scenen, så jeg anbefaler alle å komme.

Jeg kjenner jeg trenger en heiagjeng som kan stå foran med scenen å heie på meg når jeg kommer ut, for jeg er altså bare helt ræva på å se seriøs ut å gå som en modell!

Det er Pia Ingridsdatter som har Vintage vs Retro, så vi skal ha på oss klær som er litt old school, for å si det på en måte. Kjolen jeg skal ha på er 70 år gammel, og for 70 år siden viste de nok ikke så mye skin som jeg bruker gjøre når jeg pynter meg.I tillegg bruker jeg ikke skulderputer, jeg synes jeg ser matcho nok ut som jeg gjør! Men klærne er så søte og kule, og om du ikke ser noe som helst du kan like, så skal jeg personlig kjøpe en ost og baconpølse til deg som plaster på såret! Jeg vet jeg har en 50 lapp en plass, så jeg har råd til at EN ikke liker klærne. Men jeg tror de fleste vil synes klærne og smykkene som skal vises er råflott!

Jeg bruker jo kun å gå i stiletthæler når jeg skal drikke, for da klarer jeg å drikke bort smertene i bena etter en halvtime med 15 cm hæler, så å øve meg på å gå i sånne sko i edru tilstand var jo en lidelse uten like. Vi kvinner må virkelig hate oss selv. Synd vi ser så bra ut med hæler da!

Den 70 år gamle kjolen jeg skal ha på, er sinnsykt lang, eller så er det jeg som er utrolig kort, så jeg er nokså nervøs for å tryne så jævlig på moteshowet! For på et tidspunkt har jeg en slags overraskelse til publikum, og da vil jeg tro at det ser best ut om jeg holder meg på bena! Overraskelsen inneholder absolutt ingen akrobatiske, halsbrekkende stunts, men allikevel.

Dette ble egentlig bare veldig rotete, men det er fordi jeg er så trøtt at jeg holder på å drukne i mitt eget spytt. Jeg tror jeg skriver litt mer til dere i morgen, og i mellomtiden håper jeg dere vurderer å ta turen innom Rica på sentrum i Alta på lørdag klokken 17.00 å gi oss litt support!

God natt kjære leser, hilsen trøttismatti 🙂

9 kommentarer
    1. Herregud så kult! Det blir nok dritarti, håpe på å få se bilda eller no av d der. Småsjalu her ;p Masse lykke til, break a leg ( eller sir man bare d til skuespillera?? )!

    2. kommer!!…eller, eh…det er visst 150 mil eller kanskje litt mer fra meg og dit…Men lykke til, blir sikkert konge!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg