Tankeforskruddelse!

Hei kjære leser!

Så du for et fint ord jeg nettopp fant på selv? “Tankeforskruddelse”! Håper det slår an! Det er når man tenker på ting man egentlig ikke trenger tenke på, som medfører mere problemer og virrvarr enn overhodet nødvendig, som verken gir mening, eller nødvendigvis har noe rotfeste i den virkelige verden. Altså unødvendig tankekluss.

Men!

La oss begynne med det første jeg kommer på.

Det må bli armene mine, siden jeg nå sitter å ser rett på de mens jeg skriver. Jeg smurte meg inn med selvbruningskrem i dag, og nå, noen timer senere, får man virkelig se hvor slørvete jeg har vært. Det ser ut som jeg har stukket handen inn i feil hull på ei ku når jeg skulle hjelpe til med en fødsel, for jeg har brune, store flekker og streker langt opp igjennom armene. Dette ser jo rett og slett ikke vettig ut. På en tre-fire meters avstand ser jeg nok veldig fin ut. Om jeg har bukse på. For jeg har nemlig bare smurt inn overkroppen! Jeg tenkte at det bare var armene og kanskje litt cleavage jeg ble å vise fram, så kler jeg av meg nå, vil det se ut som jeg har hvit tights på!

Bortsett fra det så skulle jeg jo egentlig vært med på moteshow på alternativmessen i Alta. noe jeg gikk glipp av fordi jeg ikke rakk øvingene pga jobb. Det var nokså surt idet jeg så bildene av jentene når de hadde blitt sminket og pyntet! Faderullandei så snasne de var! Og jeg som hadde tenkt å rive av meg klærne på scenen for å showe litt. Jaja, det er vel ikke så galt om jeg beholder klærne på avogtil. Det kan jo bli litt mye flashing, selv til meg å være.

For å kompensere for at jeg ikke fikk muligheten til å drite meg ut i edru tilstand på høye hæler på en catwalk, meldte jeg og søsteren min oss på hip hop dansekurs. Jeg er aldeles ingen danser tydeligvis, med mooves som Carlton i Fresh Prince, så er ikke trinn og lignende noe som kommer naturlig for meg. Og i tillegg har jeg kort lunte når jeg skal konsentrere meg, og tålmodighet er ikke min sterkeste side. Jeg bannet en del, men prøvde gjøre det mens musikken spilte høyt, ettersom det var en del barn til stede. Jeg så faktisk at to-tre unger snudde seg og lo av meg når jeg sto i total urytme bakerst og bare viftet febrilsk med armene, som om det var en veps rundt hodet mitt.

Jeg tenkte jeg skulle få høre om ikke Berit Villkokk kunne stikke innom i morgen å filme siste del av kurset så dere lesere fikk se hvilket håpløst emne jeg faktisk er når det kommer til dans!


Slik ser jeg ut AKKURAT NÅ! Jeg elsker de der cross-genserne, jeg skulle ønske jeg eide 100.000 slike! Jeg ville brukt de til hverdags og fest, og de er jo så lange at man kan bruke KUN dem, hvis man foreksempel skal ut på byen! Og når det kommer til min alkoholholdige drikke, så er det corona som gjelder. Steike godt øl altså. Pluss at det ser litt mer normalt ut at jeg holder opp en øl som jeg drikker alene, enn en stor flaske Koskenkorva.

Jeg har kommet fram til at jeg skjeler med øynene. Dette fordi når enkelte folk tar bilde av meg, så ser det ut som den ene siden av ansiktet mitt har blitt kastet syre på, så øynene og munnen og alt bare renner nedover som altfor varm plastelina. Når jeg kom på jobb en gang og var mongotrøtt, så sa han ene på jobben “hva er det som skjer med øynene dine, de skjeler jo som faen” eller noe i den duren, og da ble jeg helt besatt av at jeg skjeler.

Jeg har prøvd å gjøre øvelser jeg selv tror er bra for å stramme opp øynene, og prøver å se meg selv i øynene i speilet. Det er jo umulig å se i begge øynene samtidig. Mye av dette kan jo egentlig tyde på at jeg har altfor lite viktige ting å tenke på, men man er jo selv sin største kritiker. Jeg forsøkte google skjeling, og det virker som det er medfødt.

Ettersom jeg aldri har skjelt før, syntes jeg det var merkelig at dette skulle skje iløpet av de siste to månedene. Jeg leste også at man kunne sprøyte botox inn i synsnerven, det ville hjelpe litt. Og om jeg alt driver å stapper masse botox bak i øynene, så kan de jo pumpe litt inn i panna, og de små rynkene som blir under øynene når man smiler.

Man kan også bruke briller for å rette opp i skjeling, men ettersom jeg ikke trenger briller blir det litt vanskelig. Da ser jeg jo olutselig mye dårligere enn vanlig, og det går jo ikke. Men jeg er ikke så glad i solbriller heller, for jeg finner ingen briller som ligger rett på nesen min, siden den ikke er helt slett. Så for å rette opp skjeling med briller, måtte jeg ha tatt en neseoperasjon, og da begynner det bli nokså dyrt.

Men siden denne skjelingen bare skjer når enkelte folk tar bilde av meg, og gjerne når jeg blir litt langt ut på siden av selve bildet, så har jeg tenkt at det kanskje er objektivet på kameraet som gjør det. Er det noen som har erfaringer med dette som kan bekrefte eller avkrefte noe slik? Ellers må jeg nok ta meg en tur til optikeren!

 

Jeg opplevde noe lignende når jeg begynte på p-pillen. Jeg gruet meg slik til å begynne på de nå for snart 3 måneder siden, for jeg var så redd for å gå opp i vekt. Etter bare noen uker var jeg sikker på at jeg hadde gått opp 5 kilo, og alle klærne mine var for trang. Spesielt dongeribuksene. Jeg ble så deppa! Jeg prøvde å spise litt mindre, ikke drikke så mye brus, fokusere mer på å bevege meg mer, og slike ting. Alle klærne var fortsatt for trang. Jeg turte ikke veie meg, jeg var altfor redd for resultatet. Helt til forrige helg. Da veide jeg meg, og til min store forskrekkelse hadde jeg ikke gått opp i det hele tatt. Da begynte hjernen å jobbe, og så kom jeg på at ca samtidig som p-pillene ble tatt i bruk, gav pappa meg tørketrommel. I vill glede over å slippe det monstrosiøse tørkestativet,, begynte jeg tørke absolutt alle klærne mine i tørketrommel. Dette medførte også at plutselig var alle klærne mine litt for små.

Jeg har absolutt ikke godt av å tenke i det hele tatt. Men nå begynner øynene å gå i kryss av helt andre grunner enn å skjele, nemlig at jeg er supertrøtt.

I morgen tenkte jeg vise dere noe ekkelt!

Så får dere bruke søndagen på å kose dere, det er jo farsdag, og min pappa fikk 3 kaker på fredag allerede! Han er så glad i kaker, pluss at jeg måtte bestikke han så han orket bytte dekk på biilen min. Den har stått i en måned siden jeg er så utrolig lat, men pappa fikser når han ser at dattera har gått i stå. Så husk å gratulere pappan din med dagen, og er du pappa selv, så gratulerer med farsdagen fra meg!:)

Ha en god natt, takk for at du stakk innom kjære leser, håper vi sees igjen!:)

7 kommentarer
    1. De fleste objektiver tuller litt sånn ytterst i billedkanten,,d varierer endel,din fotograf har sikkert litt peiling om d….
      Fælt at klærne ble trange da,,,nuvell,men dog,,tviler på at noen vil komentere at du går i for trange klær,,,likksom…..Veit ikke helt om d der va et komplimang eller no,,samma d.,

    2. Kawanor: HAHA! Takk for det!:) jeg tar det som et kompliment, og takker for ditt synspunkt om objektivet! Hvertfall når det passer med mine bange anelser også!:)

    3. Heisann…. 😉 Ka fan matti du skifta no væll dækkan sjøll…. *gape* Måtte virkeli din gamle far tell pærs *Flire godt* Trur du e litt småli bortsjæmt ja… 🙂 Så tell sjeling….. d e bare søt å sjele litt… 😉 Du e no søt du matti;) 😉 😉
      Ps. hils Villkokka …. dåkker 2an e kuuuul… PEIS PÅ……
      *klem*

    4. Pekka Nysnø: Jeg elsker kommentarene dine Pekka! Fortsett med å kommentere, også liker jeg at du avogtil bytter etternavn, det er kreativt!
      Pappa skjemmer meg bort som fedre gjør best, nemlig å steppe opp når dattra blir farlig lat!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg