Merry Okay party

Jeg sitter nå å bøtter nedpå med krumkaker. Kjøpte meg en kjempestor eske på butikken med krumkaker. Det er noe av det beste som finnes. Men uten multekrem! Jeg hater multekrem! Multer smaker sur gammel elghjerne med aprikoser på, så det synes ikke jeg noe om. En gang fikk jeg bestemor til å lære meg å steike krumkaker. Hun sa det var fint å gi bort. Så jeg stekte opp en to tre bokser med krumkaker, og spiste alle selv. Man kan da ikke gi vekk noe som er så godt! Desverre har jeg ikke noe krumkakejern selv, så den nyinnlærte krumkakemakerkunsten forsvant like fort som kakene i seg selv.

Egentlig burde de selge krumkaker i små snacksposer på kino også, for det hadde jeg kjøpt.

Jeg rotet gjennom kameraet mitt og fant noen bilder fra et Mary Kay party jeg har glemt å dele med dere!


Når jeg ser Mary Kay blir jeg helt vill i bakgrunnen. Jeg brukte lese mye Tommy og Tigeren når jeg var liten. Jeg tror mine grimasetendenser på bilder kommer derifra. Jeg husker faren til Tommy brukte å stå med kameraet klart mens Tommy satt på en stol å smilte pent, så sa faren “klikk, klikk, klikK” uten å egentlig ta bilde. Tommy satt like pent. Men når faren trykket på utløserknappen, skjærte Tommy de fæleste grimasene han klarte. Noe lignende skjer med meg.



 Al Quaida ville også være med på Mary Kay, og jeg tror Mary Kay ville vært stolt over å se denne multikulturismen(?) på partyene hennes. Al Quaida fokuserte mest på øyensminke og hudkrem til panne og neserygg. Lebestift og lignende var ikke av særlig interesse. Kurslederen Jeanett Taftø ser litt skeptisk ut, og har strakt handen ned i vesken etter peppersprayen i tilfelle det blir noen heftige overgrep utover kvelden. Jeanett er en overgriper. En snill en sådan.


Her stables det ut. Jeg klarte ikke sitte stille, ville bare hoppe rundt og spise ferreo rocher. Eller hvordan i helvete det skrives. Tror det er fransk og betyr “overpriset sjokolade”!


Her ser du næmmisen. 70 kroner pakken på coop. Det er 70 kroner jeg kunne satt inn på min BSU, og vært 70 kr nærmere mitt eget hus. Men neida, jeg tenker ikke så langsiktig. Men min kropp er mitt tempel, og tempel i liten forstand er jo som et hus, så jeg fyller meg med sjokolade, som en egeninvestering om å bli et hus i mitt neste liv. Eller noe. Jeg vet ikke om mitt høye sjokoladeinntak kan forsvares på noe vis. Med et Apache helikopter kunne jeg forsvart alt!


Jeg hadde lyst på dette og, men det var ikke en del av Mary Kay partyet. Litt misvisende å kalle det et party når jeg ikke fikk lov å drikke alkohol. Kanskje det ikke hadde vært en bindende handel om jeg bestilte masse ting på 2 i promille. Uansett, om jeg hadde holdt Mary Kay party ville jeg nok servert en kopp sprit til de som ønsket det!


Ever-so-happy Jeanett! Hun kunne lurt meg hvertfall.

 

Her gjøres det klart til griseri! Jeg fikk mange bomullspads og servietter for jeg bruker jo to tonn sminke til vanlig, så det gikk jo en dekar regnskog med til å tørke av all dritten fra trynet mitt. Dette gjorde jo at kurset tok 3 timer lengre enn vanlig. Hjemme bruker jeg få noen til å spyle meg i ansiktet med en høytrykksspyler mens jeg holder meg fast i trappa. Da må man knipe igjen munn og øyne, ellers blir man full av vann i magen, og øynene presses bak i hodet så man ser ut som en trestamme i ansiktet. Det har skjedd ca 4 ganger før, og er ikke til å anbefale.



Jeg likte pennen veldig godt. Jeg fant den ikke i katalogen, og det var synd, for dette er en sjeldent pen penn altså.

 

Det ser ut som jeg tror kameraet har tenkt å flykte fra meg, så jeg bruker alt det jeg har av steroider i kroppen til å gripe fast kameraet med de små pølsefingrene mine. Jeg klorer virkelig godt tak altså!


Etter mye sjokolade og kaffe, kan det bli vanskelig å fokusere på produktene som blir vist fram. Jeg kan vel si at jeg og Hanne satt å skjærte mer grimaser og ropte som apekatter enn det som ville vært normalt på et Mary Kay party.

Hanne digger å sitte pent å bli tatt bilde av! Dette var vel ca 2 sekunder før hun brøt ut i et villt tourettes helvete uten like. Jeg tror aldri jeg har sett noen som reagerer så jævlig på kaffe som det hun gjør. En stund vurderte jeg å foreta en exorsisme på henne, men da stoppet Gunn Tove meg. Hun mente demonen i Hanne var snillere enn Hanne selv.

Jeanett (til høyre) ser ut som hun akkurat kom på at hun holder på å varme et beltedyr i ovnen hjemme på 400 grader, og blir nå litt bekymret for om hun kommer til å komme hjem til et nedbrent hus, eller en lekker beltedyrmiddag for fire. Gunn Tove (til venstre) ser ut til at hun har tenkt å stjele en foundation mens Jeanett er opptatt med å tenkte på beltedyrmiddagen.

Siden ingen av dem så ut til å reagere spesielt på det rundt dem et øyeblikk, stjal jeg kaffetrakteren til Gunn Tove, og et skap av baderomsinnrednignen hennes som jeg brettet sammen å la i veska. Jeg tok også ledningsnettet i bilen til Jeanett og la det under en stein, så det skal jeg hente senere.

Hanne fikk en allergisk reaksjon av å sutte for mye på pennen, og begynte trekke ut sine egne øyne. Jeg syntes det var litt merkelig å gjøre det ved matbordet, men siden ingen av de andre reagerte, tenkte jeg at kanskje det var vanlig. Når hun etterpå puttet øynene sine i munnen, syntes jeg det ble litt mye. Da teipet jeg to støvler fast i ansiktet hennes så ikke det skulle se så merkelig ut.

Jeg blir alltid så kul når jeg sitter bak stearinlys. Nesten litt Toni Braxton preg over meg.


Det var det jeg hadde akkurat nå, nå skal jeg spise opp de siste krumkakene før jeg går å legger meg på trappa med halsbrann og brekninger i munn og rumpe etter all julekakespisinga.

God kveld videre kjære leser, takk for at du stakk innom, håper vi sees igjen!:)

10 kommentarer
    1. åherregud….
      kan du vær så snill å begrense deg litt,Matti….
      jeg ler så jeg får vondt i magen……
      Ha en fortsatt fin dag/kveld/natt ! (stryk det som ikke passer)
      hilsen Harald

    2. Harald: Hei tusen takk for det! Litt magevondt har aldri drept noen!Med mindre du har indre blødninger i magen som dreper deg i løpet av timer. Håper ikke det! Ha en fin kveld!

    3. Av og til skriver du så morsomt at d ikke er t å tru….:) jeg ligger og prøver å få babyen min t å sove men han holdes våken av fnisinga mi stakkar

    4. Har heller aldri likt multebær, eller måilltebæær som vi sir hær nord. Mn aldri har æ tenkt på ka d egentli smake, å når du sir d så e d jo faktisk sur gammel elghjærne me aprikosa på:)
      Satan bloggen din e festli læsning på en mandagskveld:)

    5. Matti, ditt univers er hinsides all……. satans morsom lesning 🙂 får krampe helt ut i tærne…:-)

    6. Satan Matti…. Va tili å begynne me julekakespising… Husk at jula vare helt te påske å enda litt længer…
      Du koinne heller kasta dæ på fattigmann *flire*
      Prøv som mæ mattiflættan å se kor længe du går på to rosiner 🙂
      Jaja jula e jo bare en gang i året mens påska kommer kvært år. Så e væll låv å kose sæ litt i kakeboxn.. Peis på Matti…. Du e kul… *tommeln opp* 🙂 klem

    7. KAN IKKE ANNET ENN Å LE!!!!!!!
      Du er så lættis matti.. Kom tilbake snart! jeg har et tonn med tourettes på lager som vil ut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg