YO!

Hallo der ute! forrige uke ble jeg oppringt av nrk, som lurte på om jeg ville være med på talkshowet Lindmo som går på nrk. Det skulle være en greie om Utkant programmet som jeg var med i, og de ønsket at jeg skulle sitte i publikum så Lindmo kunne spørre meg tre- fire spøramål. Så da ble jeg fløyet ned til oslo, og fikk rom på Grand.

Når jeg kom på Grand, hadde jeg verdens største joggebokse på, og altfor stor bag i forhold til meg selv. Damen i resepsjonen så ikke ut som hun helt trodde på meg når jeg sa jeg hadde rom der, men hun fant meg til slutt på skjermen. Jeg fant ut at dette er muligens et hotell der jeg ikke burde spise sjokolade på sengen til jeg sovner, slik som jeg gjør på alle andre hoteller der smeltet sjokolade-flekker over alt på lakenet er en gjenganger når jeg har vært gjest. 

Hotellet var stort og fint, men jeg synes rommet luktet rart. Kanskje så gamle rom lukter litt rart, folk har jo tross alt gjort mye merkelig oppigjennom årene på hotellrom, der luktene blir hengende igjen i vegger og gulvtepper.

Når jeg skulle spise frokost på grand, var jeg forberedt på bacon, egg og bønner, og gledet meg villt! Når jeg kom inn der frokosten ble servert fikk jeg både bakoversveis og hentesveis. Der var alt fra små lekre bakverk dyppet i sjokolade, til allle mulige slags syltetøy, pålegg, frukter, drikker og en egen kokk som sto å stekte maten du ville ha. Dette gjorde meg så satt ut, at jeg endte opp med et fat som inneholdt noen skivede stykker med agurk og gulrot, og et glass melk. Jeg satt å så ned i tallerkenen min å tenkte “hva i helvete..!”, men forfjamselsen av all maten de faktisk hadde der gjorde at jeg spsiste opp agurken og gulrota, og tuslet litt småforvirret opp på rommet igjen.

Når det kom til hele Lindmo showet, så sleit jeg som faen med hva jeg skulle ha på meg, det er jo ikke alltid at slibrig utringning og lårkorte skjørt er like lekkert, så jeg raidet hele Tromsø på onsdag i min søken etter et litt mer “modent” antrekk. Jeg tror jeg klarte det til slutt, og det ble litt uvant, men jeg syntes det var fint.

Når jeg kom til NRK, var det helt fjernt å være meg. Folk kom å tok meg i hånden og sa de hadde gledet seg til å treffe meg, at jeg var “rosinen i pølsa”, så jeg følte meg jo som den stjerna. Litt nervøs, og veldig sulten, prøvde jeg gire meg opp på frukt og sjokolade, mens jeg hilste på mange nye mennesker.

Jeg fikk beskjed om at selv om jeg bodde i Langfjord, var det viktig at jeg bare nikket pent og var enig i at jeg bodde i Tappeluft, for ordens skyld, og det er jo greit, har jo vært mye i Tappeluft i min ungdom ettersom jeg hadde kjæreste der, pluss at verdens beste scooterløype starter ca der!:)

Hun Anne Lindmo kom å ga meg en klem og sa jeg var like glad og spretten som på tv, og det var jo ganske morsomt! Før jeg ble sminket, ble jeg vist litt rundt i studio!


Fancye greier altså! Jeg kan love deg at den stolen jeg måtte sitte på var så vond og jævlig, at etter ti minutter trodde jeg at jeg skulle dø! Jeg var bombesikker på at rumpebeinet mitt var på tur å skjære seg ut av selve rumpekjøttet mitt, og jeg konsentrerte meg HARDT for å ikke bryte ut i et smerteskrik eller skjære stygge, stygge grimaser! Før programmet begynte, hadde vi alle satt oss på plassene våre og fikk varmet opp latteren vår. Når Lindmo kom å sa hvilke gjester som var der i kveld, introduserte hun også meg som Tappelufts store datter, og når jeg da skulle reise meg opp fra den grusomme rumpedreper stolen i mine 15cm høye hæler, så jeg nok mer ut som en dritings oter på stylter, enn en lekker babe fra utkantstrøk.


Småhappy og nervøs!


Denne lekre damen skulle sminke meg! Jeg sa hun bare skulle peise på, var tross alt ikke hver dag jeg ble sminket av profesjonelle!


Jeg satt å smilte å lo hele tiden, tror det var et tegn på nervøst sammenbrudd egentlig!


Anne Lindmo kom å ga meg en skål sjokolade jeg kunne mumse på, selv om jeg følte jeg gjorde jobben til sminkøren litt vanskelig der jeg satt med kjeften full av sjokolade og seigmenn, og drøvtygde som ei svær ku! Anne Lindmo var ganske morsom, hun pratet mye tull, og de andre i nrk snakket mye om “ligge i skje”, og å være naken fra navelen og ned. Av en eller annen grunn.


Hun hadde tilogmed pudret hendene mine så ingen skulle se det kolosalle skillet etter selvbruningen jeg strengt tatt ikke burde holde på med på egen hånd!


Her står vi! Kristoffer er kul, og det er jeg og!

Jeg fikk blomster fra nrk, og det var jo kjempeartig. De trødde jeg i baggen når jeg kom på hotellet i et vagt håp om at de skulle overleve flyturen hjem. Så når jeg kom til Alta ga jeg dem til mamma, som ble råimponert. Hun bare “Herregud det er jo Finn som har laget denne!”, jeg svarte bare “Finn hvem?”, “Finn Schjøll!” svarte mamma. “Hvem i helvete er Finn Schjøll?”, spurte jeg igjen. Så forklarte hun at det var han fra god morgen norge,  og da begynte jeg sakte men sikkert å forstå hvem hun pratet om. Så den puttet hun i en vase, og virket veldig fornøyd.

Jeg var ute å tok noen øl med en übersøt med venninne etter showet, og det var kjempemorsomt. Det var helt rart å bli gjenkjent i Oslo, jeg tenkte liksom at det ikke skulle strekke seg særlig lengre enn til coop i alta, så det var veldig gøy.


Crazy dame altså!


Her ligger jeg, dritsliten på hotellet, og nokså klar for noen timer søvn!

Det ble skikkelig stress med flyene jeg skulle ta også! Både ned til Oslo, og opp til Alta! På fredagsmorgen måtte jeg få venninna mi Trine til å smelle extensionene på meg, og superstresse meg ned til flyplassen, og der kom jeg for sent til innsjekk, og sto nesten og hoppet opp og ned på gulvet i innsjekkskranken for å prøve komme meg med. Da var den en veldig hyggelig mann som sa til damen som jobbet der “jeg tror du må hjelpe den stressa dama der”, og da fikk jeg komme med allikevel. Det var ikke sikkert jeg fikk bagen med, sa hun, men når jeg kom til Oslo dukket den opp på bagasjebåndet likevel. Heldigvis. Så takk, mannen i Alta på flyplassen, og Trine uten dere hadde jeg nok ikke kommet med flyet!

På tur hjem fra Oslo, feilberegnet jeg også tiden litt, og kom da også for sent til innsjekk. Heldigvis var det en snill mann i skranken som hjalp meg, pluss at jeg fikk snike foran masse mennesker i sikkerhetskøen slik at det gikk bra likevel. Det er slike opplevelser som gjør at hjertet måå jobbe overtid altså, man kjente godt at den lille pumpa gikk med turbolading for å si det sånn!

Jeg tok noen bilder fra showet, sånne…screenshots eller hva det heter, og de kommer her!


Der sitter jeg og vinker nervøst!




Jeg var faktisk så nervøs, at når hun hadde spurt meg spørsmålet, og gått opp så scenen igjen så hadde jeg glemt hva jeg svarte. Snakk om å ikke fungere når man er stressa!

Jeg tok også noen screenshots fra utkant der jeg må vise dere noe morsomt!


Så kommer det store spørsmålet, HVILKEN accessorie hører IKKE hjemme til antrekket mitt?

Er det:

a) Sneipen
b) Vinflaska
c) De hvite tennissokkene

Hahaha :p

Og så har jeg vært på en litt annerledes fotoshoot hos Photographer Rino Engdal, og her er en smakebit fra shooten..


Men nå skal jeg se om jeg får sove litt! God natt kjære leser, takk for at du stakk innom, håper vi sees igjen!


29 kommentarer
    1. Så kult at du deler dine opplevelser! Du er jo bare kjempeflink å fortelle! Og så fine bilder! Artig å se når du utvider repertoaret, håper du blir å jobbe mer med han Rino! Bloggen din er helmaks! 🙂

    2. Kjempebra med reportasje fra sivilisasjonen! Så du har liksom vært og truffet ho “mor” sjøl nede på NRK! Du e jo den mest interessante fra den Utkant-serien hittil, så det er sikkert derfor de ville ha deg med. Også har de sikkert også fintelt antall klikk på Utkant-serien på nettv. Så hva tenkte du da NRK ringte? Hva med: “Satan, gratis tur ned til Oslo! Jippiiiiii!” ? Ho e fresten diger (høy) ho der Lindmo! og utrolig rapp i kjeften. Har du sjekka at du ikke fikk hoftestrekk og kink i nakken av å se opp på ho da ho satt ved siden av dæ? 🙂
      Når du kom til innsjekking og sikkerhetskontrollen så skulle du bare tatt den velkjente: “Vet dåkker ikke kem æ e?!!!” 🙂
      Det e vinflaska som e feil. Såpass har jeg da lest meg til: at du elsker hvite tennissokker og røyker som et damplokomotiv. Det fikk meg forresten til å tenke på; at årsaken til at du synes det luktet litt rart på det hotellrommet, det var vel det at det var et ikke-røykerom. Så det var vel duften av frisk inneluft du reagerte på? 🙂
      Hvor ligger du på kjendisskalaen nå da? Har du steget i gradene? Jeg mener, fan, eksponering på lørdagskvelden hos Lindmo må da gi litt “cred”!???

    3. Jeg må svare vinflaska der altså 😛 Og som Kapitän skrev, du må jo være A-kjendis snart! 😀 Digger bloggen din! 🙂

    4. blir bare å si nåkka om bildan. 1ste bilde. utmerket posering på biildet, bra sko valg, passet deg ganske bra syns æ. det samme med buksa det. bare elske sånne bukser på jentan æ om d enten e wetlook eller ikke… den skjorta der. virker for meg utfordrende (komm ikke helt på det riktige ordet akk nu). iogmed at den virker litt gjennomsiktig for min del. det er rått å sexi for min del. liker det. Ansiktet ditt e jo bare…. har ikke ord. d samme med resten av den pene kroppen din.. liker håret ditt på bildet, passer deg ganske bra samt med de andre bildan der du har fiksa håret på forskjellig vis.. bilde nr????? ville likt å sett bilde av det du hadde på deg da du annkom hotellet med største joggebuksa di på elns. Bilde nr 2 flotte greier… æ brukte alle de orda på første bildet. . hopper over til bildet 7.. ganke pent bildet det der ja:) . bilde 8 ganske pent smil på den jenta der ja. generelt ett bra bilde. . så hopper vi til bilde 14. Liker blikket ho har på det bildet der, Liker helet det bildet faktisk. pene smilet å helepakka. siste bildet. Må være nåkka av d råeste shoppa bildet æ har sett på lenge. kroppen på det bildet sier meg at du e slank men samtidig kraftig bygd. alt pertfekt vet detta bildet samt kroppen.. 🙂 perfekt. med all dette skrivet vill æ kansje sitte me liten klump i halsn iogme d kanske virke litt perverst all skriveriet mitt. krysse alt æ eie å har for at det ikke e det da

    5. Hei å hå….. 😉
      Satan matti: Du e jo dein kjendisn jo….. Næste blir væll i studio me oprah winfrey om æ ikke tar skammeli feil….
      Ingen tvil i at du e ei satans søt jente Matti….. (for d ska du ha) 😉
      Synes d begynne å bli litt mye penklær no…. Nei Matti få se litt skikkeli *stuff* dær du e i arbeidstøy. Skrur på bila, går rundt å små fjærte litt, bainnes å plages… Hadde vært saker d….
      Peis på Matti du e RÅ KUL….. 😉
      Stor klæm fra Pekka……
      Ps Villkokka e åsså kul ….

    6. Jeg lo meg skakk når jeg så høydeforskjellen mellom deg og lindmo. Så ut som om du skulle få nakkesleng jo!!

    7. kom over bloggen din i dag, har trukket en del på smilebåndet 🙂
      You made my day. Kommer nok til å stikke innom flere ganger 🙂
      Ha en fin dag

    8. Hejsa deroppe i Norge. læste på NRK.NO om dine vanskeligheder med mænd, der sender billeder af hmmm…..lad os bare sige ikke af deres næse… hahahahaha… Det er utroligt morsomt, selvom jeg nok kan se, det må være lidt trættende at se på sådan nogle hele dagen. Jeg ønsker dig held og lykke med din blog her fra dansken

    9. Sneip/vin å tennisokka,,på en finnmarking som danse på bordet,,passer helt greit,,,slik e ha lært de å kjenne,,likedan tilstrekkkelig med humor,selvironi å et skrått blikk på d meste,,,,,.Om den sneipen ikke kom fra en RødMix,,så er vel det en liten defekt,,dog,hvem er vel perfekt hele tia,,likksom.

    10. Jeg fant denne bloggen i dag. Det er den fineste bloggen jeg har funnet de siste ukene. Du skriver like godt som du ser ut 🙂
      Hilsen fra Trondheim

    11. Din heldi jævel! Æ vil vell også bo på grand! Kan ikke vi bli lesbisk bare for å skape litt blest? Kanskje æ blir innvitert til Skavland og får bo på grand.. Æ tenke det e en veldig god ide, og Bjørn bryr seg sikkert ikke så lenge æ ikke klær av meg! hahaha!
      Bilde Rino har tatt e foresten dødsawesome! 🙂

    12. Eksponering med Lindmo 🙂 det er skikkelig cred Christin og du gjorde en knallbra figur 🙂 råkult bilde (tatt av Rino) du har lagt ut denne gangen 🙂

    13. Fine sko du hadde på. Og ellers også. Du har ikke akkurat kledd deg anonymt!
      Ansiktet i det siste bildet minnet meg på Thomas Manns bok Døden i Venedig, og måten han beskrev hvordan en gammel og etter hvert døende person var sminket. Eller mulig det er filmen jeg gjenkjenner det fra.

    14. Driiit fint bilde det siste der!!:-D Om det går å høres så entusiastisk over et bilde på noen man ikke kjenner, uten å bli tatt for å være lesbisk…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg