Gardiner og tannregulering

Hei dere!

Nå er det sannelig lenge siden jeg har blogget altså! Dette skyldes i at jeg er dypt involvert i et kurs jeg holder på med. Bestemte meg for å ta litt videreutdanning, og er nå dypt opptatt i et brevkurs fra NKI i å legge opp gardiner.

Det går kjempebra, her lærer du å legge opp gardiner ute i “felten”, dvs å legge opp gardiner med det du har tilgjengelig. Ikke alle har symaskin med seg, eller nål og tråd når gardinopplegginskrisa først er ute.

La oss si du sitter på hytta til en kompis og PLUTSELIG oppdager at gardinene på soverommet soper nedi gulvet! KRISE! hva gjør du? Ikke kan du knyte gardinen opp, for da blir den krøllete, og veldig klumpete. Ikke bra.

Så jeg har øvd meg på å legge opp gardiner med alt fra hårnåler, stiftemaskiner, to-komponents lim, spytt og mel, tyggis, bæsjen fra kråker osv.

Kjempespennende! Jeg kan etter dette kurset bli teknisk leder på kid eller princess, så det er jo utrolig spennende.

 

Bortsett fra det, tenkte jeg at jeg skulle vise dere et bilde av meg med tannregulering! Jeg så ut som en rotte før når jeg smilte, og hadde sett meg litt lei på det, så i en alder av 21 betalte jeg av egen lomme 20.000 for å få rettet opp smilet. Det var 1.5 år med kjetting på tenna, og resultatet ble ikke helt det jeg så for meg, men akk, mye bedre enn før.

Du ser kjettinga inni kjeften der, hva? Fy faen det var noe mannskjit å ha tannregulering. Var konstant sår i kjeften, og så måtte jeg sitte å stake opp trynet etter matrester bare jeg var i nærheten av noe annet enn suppe. Det var helt fantastisk kjedlig.

Så var kjeften min litt trang, så det føltes aldri ut som jeg klarte lukke munnen ordentlig igjen, så jeg følte at jeg så litt ut som et mislykket botox prosjekt til tider. Jeg skal vise hva jeg mener.


Hahha den kjeftkula!


Her er et bilde når jeg smiler, man fikk så helvetes mye munn i forhold til alt annet i ansiktet, siden man måtte brette leppene langt oppigjennom trynet for å faktisk klare trekke tenna fram i et smil!


Jeg valgte tannregulering med sånne gjennomsiktige plastklosser fordi den skulle være “usynlig”. Jeg kan love deg at den ikke var mye usynlig. Da dagen kom for å ta den av, var jeg en overlykkelig sjel! Tannlegen pusset og slipte til tennene mine, og jeg gråt i stolen for alt det min tannlegeskrekk var verdt, og når vi var ferdig og jeg gikk spent bort til speilet sa jeg “herregud, var dette det beste du fikk til?” Tannlegen sa at tennene var fine, men jeg var bestemt på at de kanintennene jeg før hadde hatt, skulle være borte. De va mer synlig før siden sidetennene sto BAK fortennene hvis du skjønner. Som en rotte. Men jeg tar aldri tannregulering igjen, så det får til helvete bare være.

Denne pc’n fikk jeg da jeg var rundt 21-22, så jeg har ikke bilder fra før jeg hadde tannregulering, men det er kanskje like greit! Her får du bilde fra da jeg hadde tatt av reguleringen!


Blodferskt etter reguleringsavtagning! Heftig!

Da begynte en periode med mye smiling!


Dette bildet har jeg redigert pittelitt, men ikke så mye at det burde merkes.

 


Smiiil!

Men nok smiling og gardiner, nå er det natt, sto opp for 2 timer siden, så må vel bare legge meg igjen. Den nye døgnrytmen min består av 22 timer søvn, og to timer våkenhet. Spennende!

God natt!:)

10 kommentarer
    1. Har tannleger en defekt,,sånn i utgangspunget,,siden de velger å bli tannleger.
      Tyve tusen er ca.seks sett med dekk,til en motorsykkel..!!!!!
      Eller,nesten femtenhundre liter bensin,!!!!!..
      OG, hvor mange fag gardiner det kan bli,,vel,,,
      Ugg.

    2. 20 000 er mye å betale for at tannlegen skal få lov til å torturere folk. Det ville vært billigere å trekke alle tennene for å sette inn gebiss. Det er gjort på en to tre, også får du akkurat det smilet du vil ha 😉

    3. Hei! æ har selv hat regulering, jeg syns no du fikk bra fine og beine tenner no. jeg sliter litt med at tanna har slidd litt tilbake sånn som dem va. men e heldigvis bare 1 tant som har det. å det e så lite at det ikke vises. men det som var irriteranes med den reguleringa. den presset ut leppene etter tid. jeg gikk med de i ca 2 år. å jeg føle enda at jeg ikke kan lokke munden min orntlig å det e 2 år siden jeg tok den av. må etter det så kan jeg bare smile med etter . eller så ser det helt mongolid ut! hele smilet, rett å slett hele kjeften min e ødelagt etter reguleringaen. å tenna mine va helt misfarga etter reguleringa! så skjønne godt ka du meine!

    4. I en alder av 21 skal jeg nå til kjeveortoped pga jeg har sett meg lei på skjeve tenner. Den kommer mest sannsynlig på rett før jul, så blir nok herlig med tanke på julemat og julefest. Heldigvis er jeg så heldig at jeg bare skal betale halve kalaset selv, den andre delen blir en heftig julegave fra min far.
      Regner med at det blir et deilig år med mangel på menn, smil og ordentlig mat!

    5. Må si at den tannreguleringa var vellykka,du har et rått fint smil på det siste bildet..:)Med capsen på haue blei bildet ikke verst..hehe. Nydelig..;)

    6. Du er da fotogen i alle fall du Christin.
      Kan hvem som helst av tannleger drive å regulere? Jeg tror nesten noen av dem driver bakgårdspraksis.

    7. Du begynne å bli jævli lat å blogge du mattiflættan…. Skjærp dæ 😉 Stor suss…. 😉 Peis på

    8. Hei!! Er du blitt slukt av en isbjørn eller kanskje tatt av sneskred? Jeg vurderer nå sterkt å kontakte Røde Kors med lavinehunder og det hele for å finne deg igjen om du ikke dukker opp de nærmeste dagene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg