Dagen etter dagen!

Hei alle dere flott mennesker der ute!

Ja da var dagen etter dagen, og jeg håper du har hatt en fortreffelig julefeiring alene, med familie, med venner, eller alle delene.

Jeg for min del har vært hjemme sammen med min herlige familie, og koset vettet av meg.

Er det noe jeg elsker så er det julen. Jeg bryter ut i julesang, hopper av glede, og hjertet mitt slår noen ekstra slag i ren lykkerus. Jeg blir helt varm og fuzzy, og blir sånn irriterende dritglad hele tiden. Jeg var nokså frustrert her tidligere i desember, fikk nemlig ikke hørt en hel julesang før to-tre dager før den store dagen. Og da tok sjelen min dobbel flikkflakk med 360 og det hele, og jeg satt nesten å gråt mens jeg hørte på de vakre julesangene. Den flotteste julesangen jeg vet om, er sølvguttene som synger “mitt hjerte alltid vanker”. Den synes jeg er så fin!

Søsteren min og jeg er de som står for nitrocircus her hjemme i høytiden, ettersom vi er høyt og lavt og gjør det vi gjør best, nemlig spinner rundt oss selv og fjaser.  Her er litt bilder fra kvelden!


Her sitter vi pent oppstilt for anledningen!


Joda, høy sukkerføring hele kvelden!


Noe ivrig da tiden for julegaveåpning nærmet seg!

Søsteren min sang så pent “All I want for christmas is…ALL THOSE PRESENTS!”


søsteren min pakker inn pakker the alcatraz-way :p


Lexie kontrollsniffer pakkene under åpning!

Jeg fikk et par beinproteser i gave!


Ordentlige julekuler!

 

Jeg fikk noen pakker også! Men når det er sagt, så vil jeg legge til at det suger max balle å bli voksen. Når man var liten fikk man en drøss med gaver, selv om mesteparten var svada, så var det morsomt å åpne pakke etter pakke. Store pakker, små pakker, myke pakker, harde pakker, brukbare pakker, rare pakker, ja alle pakkene som tenkes kan. Nå begynner jeg nærme meg alderen for å få bare konfekt og gavekort, og det er jo litt kjedlig. Så derfor er jeg fornøyd med det jeg fikk. Jeg fikk penger, faktisk en stor nok sum til at jeg i teorien har gått i null med julegavene jeg har kjøpt, jeg fikk en presskanne-kaffe-portabel-drikkekopp-beger-pumpe-sak, slik at jeg alltid kan nyte en kopp presskannekaffe, jeg fikk en porselenskopp med et lokk som så ut som krem, slik at jeg alltid kan ha varm sjokolade med porselenskrem på toppen, jeg fikk pyntedrit til huset, faktisk i rett farger, noe jeg synes er helt utrolig ettersom vedkommende ikke har vært inne hos meg. Så her tror jeg personen har hatt hjelp av en klarsynt. Med tanke på hvor mange farger det finnes her i verden å dekorere huset sitt med, skal det være nesten umulig å terffe så bra når du kjøper interiørstæsj til et usett hus.
Jeg fikk stormberg genser, en slags buff eller hva kidsa kaller “hals” nå til dags, jeg fikk brunkrem, ettersom jeg sikekrt begynner se nokså gjennomsiktig ut, og noe sånn smørnings fra body shop, og så har jeg glemt hva mer jeg fikk, men jeg skal si meg fornøyd. Men jeg gleder meg til jeg får barn, for da blir jeg å kreve å få åpne halvparten av gavene til ungen selv.

Du har kanskje merket at jeg ikke har blogget i det siste? Stemmer bra det!

Jeg begynte nemlig i slutten av november på et kurs i nordreisa for å ta CE-lappen. Noe jeg klarte med glans! Så 19 desember ble jeg den lykkelige eieren av nye bokstaver på førerkortet mitt, og har nå lov å kjøre vogntog. Det synes jeg er kjempekult!:)

Jeg var livredd for å ikke klare teorien, så når jeg klarte den ble jeg så glad, at jeg rett og slett kjørte meg en tur til sverige på shopping. Det var en morsom tur, og jeg kom hjem med både det ene og det andre. Ingenting nyttig, men artig likevel. Det ble litt alkohol, ferdigmat på boks som så helt jævlig ut, men ble kjøpt pga morsomme navn, finske blader, selv om jeg ikke kan en døyt finsk, røyk fra sverige, og sist men ikke minst, en pakke “paula”. “Paula” er noe du finner i kjøledisken, og er en slags blanding av sjokolade og vaniljepudding i små bokser. Det har blitt en tradisjon å kjøpe disse, og da heter det å “rimme paula” når man spiser den. For det følger ikke med skje, så begrene må “rimmes” rene. Vet du ikke hva å “rimme” er? Det er kanskje litt grovt, så jeg foreslår at du googler det..

Men nå ramlet jeg litt vekk her. Hvertfall, jeg har brukt en måned på kurs, for å få lappen til lastebil og henger. HUrra for meg! Så nå håper jeg å være tilbake i blogg-gamet for fullt.

Har du hatt en fin julefeiring?:)





11 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med CE!!!!!!! Ser ut som dere hadde en fin julefeiring:-) Og godt du er tilbake på bloggen…. Begynte virkelig å bli redd for deg nå!
      Hvordan likte søsteren din de nye sokkene forresten? Ble de godkjent??

    2. Gratulerer med utvidet lapp og som “truck driver”. Kanskje du er aktuell som “Ice Road Truck Driver”… 🙂
      Benytter anledningen til å ønske deg en heftig nyttårsfeiring og en ravende god inngang i det nye året…… 🙂

    3. Gratulere så mye no får du dækkan te å hyle…. Go jul og godt nytt år…. Klæm fra han Pekka

    4. Hej, Modemannen här!
      Jag hoppas jag inte stör, men tänkte bara fråga om du har lust att hjälpa till för jag skulle verkligen behöva det! Har du något intresse av ett Modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer så klart. Om du vill ha mer läsare som tycker om mode till din blogg så kan du alltid göra ett seriöst inlägg i forumet. Men om du kanske bara gillar att läsa inlägg och inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen i forumet. Tack snälla för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor kram från Mikael

    5. Gratulerer med vogntog-lappen!! Kjempegøy!!! Liker ikke jula jeg, egentlig…men har hatt det fint likevel!!! Gøy om det blir mer blogging igjen…artig å følge deg…!!

    6. per: Ja det er noen som ikke liker jul, jeg kan forstå det, men her hjemme har vi vår egen lille “jule-boble” der det egentlig dreier seg mest om at hele familien er samlet under samme tak noen dager. Det synes jeg er så fint 🙂

    7. Fan, man blir jo nesten imponert voer deg. Hva kostet CE-kalaset da?
      Jeg har ABECEDEMST. Men fly, helikopter, fallskjerm, båt og dykking blir det aldri noe av.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg