Klatremus

I dag har jeg ikke tenkt å følge noen rød tråd, idag skal jeg benytte anledningen til å lufte hodet mitt for dere, og samtidig legge ut litt bilder. Slik om dette:


Being awesome in my yoda t-shirt..ohyeah

I dag sto jeg på jobb og stirret ut vinduet. Uten å feste blikket på noe konkret, sto jeg bare der å stirret mens tankene vandret. Plutselig så jeg masse finner på sjøen, og ikke samer, for med mindre det er en sjøsame, så tror jeg det er uhyre sjeldent at man ser en flokk samer duppe opp og ned i bølgene, men finner slik som haien har. Jeg ble stor i øynene, og haka bare datt ned og jeg var sekunder fra å skrike ut “HAI!” av full hals.
Jeg tror det eneste som kom ut av munnen min var et kvalt gisp, som hørtes mer ut som om jeg var på tur å svelge en edderkopp uten å bruke tunga da jeg klarte tenke meg om. Jeg bor jo ikke i et haiområde,det var jo såklart slike springere eller niser, eller hva det nå enn er. Jeg ble med en gang veldig skuffet, for de er jo ganske vanlige å se. Jeg som hadde blitt så utrolig oppspilt av tanken på hai, bare et steinkast fra der jeg sto. Riktignok med en hel vegg av mur og planker, og hva nå enn vegger består av, et stykke land og en haug med steiner og litt fjæra, men veldig nært likevel. Men så var det ikke hai da.

Det er lett å la hodet spinne avgårde, slik at et lite øyeblikk vil alt logisk og forståelig være borte. Jeg har trodd at huset har vært besatt av et ondsinnet poltergeist, helt til jeg fant ut at vaskemaskinen ikke var riktig vatret opp, og jeg har trodd at en ufo fløy rett over meg en natt, noe som fikk meg til å gråte ustoppelig av redsel. Det viste seg å være et fly veldig høyt oppe.

Jeg kjørte i Sverige, og så plutselig en buss jeg bare måtte ta bilde av. Jeg lo og ropte i bilen (alene) og ble veldig gira. Her skal dere få se hvorfor


Yes, dette er da turbussen til Lasse Stefanz. Jeg hører ikke på Lasse Stefanz engang. Jeg vet ikke hvem de er! Men å ligge bak turbussen deres var tydeligvis nok til å vippe meg av pinnen. Det er som å se film når de plutselig sier noe som har med Norge å gjøre. Da blir jeg også litt rar. Som om det er meg personlig de nevner. Jeg tror faktisk det er de eneste gangene jeg er patriotisk what so ever.

Når man bor på en slik liten plass som det jeg gjør, er det mange flinke mennesker som arrangerer ting man kan gjøre. For en stund siden ble det arrangert pub-kveld på et samfunnshus i nærheten, og jeg, søsteren min og søskenbarnet mitt bestemte oss for å dra. Vi hadde ikke mange forventningene til kvelden, bortsett fra høy promille og lav moral, men vi var alle tre enige om at dette slo godt an.

Høggrolig drinkføring mens vi venter på sjåfør.



Jeg blir alltid så ekstatisk etter litt å drikke.


Vi ble også veldig gode å spille ping pong utover kvelden. Og jeg mener veldig god. Sånn type Forrest Gump dritgod.


Faktisk så gode at for å få en utfordring, bestemte vi oss for å stå på kne å spille samtidig som vi drakk.



Tilogmed dart ble litt for enkelt på den tradisjonelle måten, så vi forsøkte å variere det også litt. Her kaster jeg bak fram, og du kan se for en kastearm jeg har! Den må jo gå i rundt 200 km/t, for armen min forsvinner jo totalt. Man ser at jeg er veldig flink, siden jeg har en helt uanfektet mine når jeg kaster. Hvis du synes dette ser litt farlig ut, kan jeg trøste deg med at en sto å holdt vakt og passet på at ingen kom ut døra nede i hjørnet, eller gikk i skuddsonen.

Silje kaster i bakoverlent bro. profft!

Bakoverlent kast med sidetwist. Profft!


Underlivskast med høye knær. Profft.

Ultrafokusert. Uten tvil profft!

Elefantsnabel-kast. Profft!

Fred sier bestemt at en mann må flytte seg for her kastes det med skarpt.

Og ikke uten grunn, for her ser du hvor fort et øye eller en skalpe kunne gått strakt åt helvete. Hadde det kommet noen inn døra her, hadde det blitt en ordentlig hundreprosentare.

Strategimøte med dart-spillerne. Jeg viser hvor pilene skal kastes. Vi snakker rett frem.


Her kan man se pimp-skillsa mine. Det er status på bygda å ha en mann i hver armkrok. Gjerne få de festet kirurgisk.

mådderfåkkings pi-ai-em-pii

Gængstahs from the fjords. Profft!

Det er ingen hemmelighet at Jøkelfjord Samfunnshus importerer atomavfall fra Iran, og her tar jeg meg noen glass leskende plutonium. Schmaker kjemisk!


En litt tørrere drink, men veldig god! Kreativiten hos bartenderne på huset var upåklagelig!

En lettere bedugget, men akk, lykkelig gjeng!

Samfunnshus bruker som regel være litt bedre utstyrt med ting og tang enn en vanlig pub, og bak et sceneteppe hadde de forsøkt å gjemme en klatrevegg. Vi blir veldig flotte sporhunder når vi drikker, så den klatreveggen fant vi lett som bare det. Det er slik med oss fjordinger som drikker som med små barn. Når det blir stille, gjør vi som regel noe vi ikke burde.

Silje ser litt skyldig ut her hun holder på å spenne på seg sikkerhetsutstyret.

Her var det bare å rive på seg før det kom noen å så hva vi holdt på med. Det gikk helt fint å kle på seg den ekle reim-trusa som skal holde en stakkars kropp oppe. Desverre var jeg for ustødig til å forstå hvordan tauet skulle festes i denne. Så jeg klatret uten, men følte meg likevel ganske sikker med reimtrusa på.

Plutselig roper Silje “Husk at du skal ned!” og da så jeg ned, og ble litt nervøs. Jeg hadde jo helt glemt at jeg egentlig ikke kan klatre, og har veldig høydeskrekk.

Her er jeg, overlykkelig for å ha overlevd. Hvis jeg ser litt retard ut, så er det kanskje pga snusen. Jeg ser litt retard ut med snus.

Klatresøster!

Her er jeg, så sinnsykt rusa på yoda t-skjorta mi. Dette blir alt for i dag, nå skal jeg dra å trene, og så fange en rømt hamster.
Takk for at du stakk innom kjære leser, håper vi sees igjen!

Kos deg med dette bildet av Nuvsvåg imens!:)


Eller dette av meg og min søster:


Eller dette av bestevenninna mi Trine og meg:


Eller dette av meg og hunden min:


Eller dette av meg i emohetens farge:


Sees snart!:)



2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg