Brunt hår og fregner

Hei alle sammen!
Jeg kjøpte meg en ipad mini for å bli mer aktiv i bloggverdenen. Dette er ca en uke siden.
I stedet ble jeg sittende med denne teknoplata fem cm fra ansiktet i vill utforsking av apper, spill, altfor tilgjengelig ebay, og alt annet denne fantastiske dingsen hadde å by på.

Jeg har en gang fått sperret bankkortet mitt pga “mystisk” aktivitet i netthandelens verden. Det var andre gang jeg ble hekta på ebay.
20kr her, 8kr der, 16kr hit og 40kr dit.

Etter noen uker føltes hver tur til postkassa ut som julaften.
Bobleplast og konvolutter sprutet mildt sagt ned hele innkjørselen idet jeg frådende reiv opp alt av pakker som kom, i en pakkeåpnefrenzy en ordentlig shopoholiker verdig.

Hver pakke var like morsom, for med opptil 4 ukers leveringstid, var alt jeg hadde bestilt som røsket ut av hukommelsen. “Oooooh så hendig!!” Kunne jeg utbryte, eller trekke en slags småskuffet mine mens jeg åpnet noe som ikke var spesielt interessant allikevel. Typisk ting jeg hadde bestilt kun for å bestille det.

Jeg lagde pakkeadventskalender til kjæresten min som jeg fylte med ting fra ebay og dealextreme. Denne falt i smak allerede fra første pakke, og nå er også kjæresten hekta på ebay.

Jeg kjøpte han blant annet en graveringspenn, og det tok ikke mange minuttene før han hadde gravert nesten alt i en halv kilometers radius med hard overflate.

Jeg tok forresten noen morsomme bilder når jeg satt å trykte på denne snedige saken. Barnslig som jeg er, holdt jeg på å tisse meg ut av latter.

Hva synes du? Nokså flott! Kanskje jeg skal printe det ut og få brukt det på førerkortet mitt!

Eller dette! Det var jo en sikker vinner!
Nå i desember gikk det gamle førerkortet mitt ut. Siden jeg tok lappen til vogntog for ett år siden, måtte jeg ta glattkjøringen innen et år, og så hente nytt førerkort.

Når jeg tok nytt bilde til førerkortet i fjor, så jeg ut som en halvgal, kriminell, øst-sibirsk leiemorder på bildet. Automatene på biltilsynet må ha ett eget fuck-up filter, for uansett hvor mange ganger jeg forsøkte, så jeg ut som den samme psychoen.
Det nyttet ikke engang å smile, for bildet så helt likedan ut hver gang. Skulle ønske fotoautomatene på biltilsynet var utstyrt med samme filterfunksjoner som instagram.
Jeg gikk på en fotoforetning og skulle få de å ta nye passbilder, og tenke at NÅ må det jo bli bra.
Jeg så nesten like kriminell ut. Bare mye mer sliten og dradd i trynet. Jeg ble helt frustrert og spurte mannen som tok bildet om han ikke kunne photoshoppe bildet litt, men det var dessverre ikke mulig.

Når man brukte kameraer med filmruller i, var alt så mye enklere. Du tok ikke 48 bilder av et menneske fordi du visste at det bare kom til å være to av de som var bra, da kostet tross alt hvert bilde noen kroner, så da måtte man bare til helvete finne seg i at man så ut som man gjorde, slik at man skjerpet seg når man fikk et kamera rettet mot trynet.

Nå er man bortskjemt med muligheter til å godkjenne bilder du selv tar, andre tar, enkle bilderedigeringsfunksjoner på pc’er og telefoner, så ingen trenger å se ut som de gjør mer. For Gud forby at noen skal kjenne deg igjen i det virkelige liv etter tre timer photoshopping.

Siden virkeligheten ikke kan by på disse bilderedigeringsfunksjonene, passer jeg på å bevege meg raskt, slik at menneskeøyet ikke oppfatter hudens ujevnheter, eller en og annen kvise som tyter ut av panne eller hake.

Men nok om det. Jeg kjøpte masse parykker på ebay. Litt for moro skyld, men også for å skjenke kjæresten full og gi han the Hjørdis experience.

Så hva synes du? Det så faktisk ikke så ille ut med brunt hår som jeg hadde trodd.

Men nå må jeg stikke, har bestilt altfor mange sko fra Nelly, og jeg bare må hente dem ut nå før butikken stenger, selv om jeg ikke blir å bruke dem før langt uti 2014 mest sannsynlig.

Så takk for at du stakk innom kjære leser, håper vi sees igjen!:)

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg