En følelsesladet svamp

Torsdag kom søsteren min hjem etter et semester på universitetet på Hawaii.
Selv om jeg har sett henne komme inn døra her hjemme mange hundre millioner ganger før, var det noe helt eksepsjonelt fantastisk denne gangen.

Det var som å vinne i Lotto og å få din første orgasme på en og samme tid.
Selv om det har kjentes ut som om hun har vært borte en hel evighet, var det som om hun aldri hadde dradd idet hun omsider fikk av seg skoene i yttergangen.

Mens hun har vært borte, har jeg på en måte “slått meg av”.
Jeg hater å si farvel til folk, og savn er ikke den følelsen jeg takler best. Så lyset i meg gikk fra grønt til rødt, og jeg gikk i en slags protect-mode.

Dette bekymret meg en stund. Det var rart å gå fra å være verdens mest følelsesmessige engasjerte menneske til en slags kroneis på -80 grader.

Nå tar jeg litt hardt i, men jeg selv kjente en enorm forskjell. Jeg følte meg veldig distansert og apatisk i flekkene.

Så når jeg da dro på nattevakt natt til fredag var det som om jeg sakte men sikkert begynte slå meg på igjen. Plutselig ramlet et helt kaos av følelser over meg, og det var rart å kjenne på så mye samtidig.

Jeg kjente intens savn og dyp sorg over at hun hadde vært borte, jeg ble helt dårlig av å tenke på at hun hadde vært helt på andre siden av kloden nesten helt på egenhånd. Alt som kunne gått galt raste gjennom hodet mitt, så jeg ble nokså nervøs i tillegg.

Så begynte jeg gråte som en fjortis på bieberkonsert av glede for at hun endelig var kommet hjem.

Plutselig, helt ut av det blå begynte magen knyte seg sammen av dårlig samvittighet for at jeg en gang kjørte så hardt på henne bakfra med rullestol at begge akilleshælene hennes ble knallblå. Jeg nærmest vred meg ut av setet i bilen og ned på dørken mens magen vridde seg i et heftig samvittighetshelvete.

Og så, av alle ting, fikk jeg et helt intenst sug etter julemat, og fråden nærmest rant mens jeg tenkte på pinnekjøtt, ribbesvor og kålerabistappe.

Etter å ha tørket vekk litt sikkel fra kjaken, lo jeg kjempehøyt mens jeg tenkte på min søsters beretninger fra Hawaii.

Hun påsto at engelsken hennes ikke hadde blitt noe bedre under oppholdet hennes. Hun fortalte at klasserommet hennes hadde aircondition, og det kunne bli litt kaldt til tider. Så når hun da skulle gå fra skolen hadde hun hatt på seg jakke ettersom hun følte seg litt frossen. Dette hadde da en lokal bemerket, og sagt at det var beundringsverdig at hun klarte gå med jakke i slik varme. Søsteren min hadde da svart “I just came from the inside”
Og da lo jeg så jeg må ha ristet løs flere titalls egg fra egglederen min, og pådro meg en nokså kraftig eggløsning et øyeblikk.

“I just came from the inside”

Søsteren min hadde kjøpt meg mange råkule gaver, og de har jeg selvfølgelig bilde av!

Jeg elsker Star Wars, så denne überfete tannbørsten ble lagt høyt på elsklista. Den blinker i ett minutt, så du husker å pusse tenna lenge nok.

Så fikk jeg disse skoene, som forøvrig kom som bestilt. Bare noen dager i forveien tenkte jeg at det snart var på tide å kjøpe meg nye hverdagssko. Høye hæler og støvletter kjøper jeg i tide og utide, men hverdagssko kjøper jeg ca en gang i året, og nå var det altså dags. Disse er lekrere enn snickerskake.

Så fikk jeg et raveparty kit som besto av laguneblå hårfarge, lipgloss med sånn “plump” effekt så jeg kommer et hakk nærmere Angelina Jolies brødboks, og en blacklight i hendig lommeformat. Jeg skal kjøpe batterier og leke csi og lyse over hele soverommet mitt for å bekrefte at ting har gått like heftig for seg som jeg har en mistanke om.

Så fikk jeg denne kule t-skjorten, som passer som fot i mose. Dritfet!

Så fikk jeg disse to lekkerbiskene. Hvilken tror du jeg fikk føling av?
Yep, turtles skjorta til høyre. Faen som jeg ELSKER TUURTLES!

Og denne superfreshe Nike jakka! Den ble også en favoritt fortere enn du klarer si alcos-anal.

Så fikk jeg en dritkul lue og disse lekre ballene jeg kan ha hengende i nøkkelknippet så jeg alltid kan kose baller uansett hvor jeg er.

Alt jeg hadde å gi henne var et jelly bean spill der du kan ende opp med å få jelly beans som enten smaker som vannmelon eller spy.

Nå skal jeg høre gjennom 40 podcaster med radioresepsjonen, så jeg avslutter her.
Takk for at du stakk innom kjære leser, håper vi sees igjen!:)

4 kommentarer
    1. Du glemte å ta bilde av haugen med julepapir og sløyfer! Litt dårlig gjort av deg å åpne alle julegavene fra søsteren din før julaften, da – de der skulle vel eeeeegentlig ha ligget under juletreet? 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg