Listepop

Jeg leste en plass at lister var veldig moderne. Altså at det å skrive lister var in! Nå er dette en stund siden, så det kan fort ha blitt umoderne igjen. Typisk meg å ikke få med meg hva som er hipt og kult før det er plutselig har gått tilbake til å være dritt.
Men med tanke på hvilken høytid som nærmer seg med stormskritt, vil jeg tro at lister er hyperaktuelle i disse dager. Så da får jeg hive meg på denne listeskrivinga slik at jeg får prøvd det ut jeg og.

La oss begynne med en oppvarmingsliste for å kickstarte det hele.

Ting jeg er redd!

– Melbiller
– Spøkelser
– Øst-Europeere (disse som dreper deg for verdigjenstander om du legger deg å sove i bilen etter en øde landevei)
– Ufoer
– Maggot
– Mørket
– Kjønnsvorter
– Aids
– Kreft
– Motorstopp
– Overstadig berusede menn med klå-behov
– Små jenter med britisk aksent i hvit kjole
– Kutt i fingrene

Jeg velger å ikke skrive i prioritert rekkefølge, ettersom det ville vært uvesentlig hva annet jeg var redd for om noe av det andre jeg er redd skulle dukke opp foran meg. Det er ikke slik at jeg står og skjelver over et ufo-besøk som kanskje kommer om jeg sitter med 800 melbiller i fanget.

Og siden julen nærmer seg kan jeg slenge på en ønskeliste. Jeg får poengtrekk for overfladisk og forfengelig liste tror jeg!

– Vippeextensions
– Hårekstensions
– Tannbleking fra tannlege
– Stretchlaken! Alle jeg har er fjertet hull i på midten. Udelikat å se rett i overmadrassen!
– Sengklær! Ingen av sengesettene mine er å finne i sine matchende sett, så senga mi ser ut som kjolen til pippi lamgstrømpe. Et eneste virrvarr av mønster og stoffer.
– Diktafon med en slik stereomikrofon. Jeg kan ikke forskjell på mikrofoner, men jeg så en veldig flott mikrofon med teksten “stereomikrofon” over. Den vil jeg ha.
– Sombrero
– Stol som henger fra taket
– Portabel hengekøye
– Bærbar pc
– Ullsokker
– Hushjelp
– Segway
– Informasjon om hvor vaffeljernet mitt befinner seg
– Karate-timer

Sånn ellers så har en venninne av meg meldt meg på en konkurranse av typen “brun og blid modell”, og jeg så jeg lå godt an med cirka én “likes” her om dagen. Så om du kjeder deg kan du vel kanskje gå inn å legge igjen en liker på meg, evt en av de andre om du heller vil det. Jeg synes ikke jeg så verken brun eller blid ut på bildene, i tillegg til at bildene som er brukt nå er noen år gamle, og jeg ikke har en slik kropp lengre i det hele tatt.
Jeg har vel gått opp ca ti kilo siden da, og ser mer ut som dette for tiden.

Men en stemme her og en stemme der blir fort to stemmer, pluss at det ser litt bedre ut enn den stemmen jeg gav meg selv. Takk for at du stakk innom kjære leser, håper vi sees igjen!

Link til konkurranse! Beklager at jeg ikke fikk ordnet en link dere bare kan trykke på, men mine tekniske egenskaper strekker seg til et minimum når det kommer til å blogge fra ipad. Derfor jeg ønsker meg pc vettu! http://www.brunogblidmodell.no/nominasjon/40506/40014/

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg