Forbanna gode Pannekaker uten egg

God morgen! Jeg ble litt sulten her på morgenkvisten og bestemte meg for å lage pannekaker. Kjæresten min tåler ikke egg, og siden jeg ikke vil drepe han mer enn nødvendig med min matlaging, må jeg nesten ta litt hensyn og eksludere hønseabort fra kosten.

Det finnes mange oppskrifter der ute, og jeg er ikke spesielt opptatt av at det skal være så sunt, så jeg satte sammen min egen.

Pannekakene ble så jævlig gode at jeg velger derfor å dele den med dere lesere. Kjempefin en dag du er fri for egg, eller plutselig finner deg selv i en allergisituasjon.

Du trenger:

1 eple revet

Litt hakket sjokolade (jeg har brukt lys kokesjokolade og hvit sjokolade)

3 dl mel

1/2 dl havregryn

1ss bakepulver

3dl melk

2ss sukker

2ss smeltet smør

1ts kanel

Bland alt det tørre, ha oppi alt det andre, rør sammen, la stå 5minutter eller lengre, stek på svak varme i pannen.

Smaker så inni helvetes godt med et kaldt glass melk til!

4 kommentarer
    1. Litt kjipt vist han hadde nøttealergi i tillegg til egg, for det kan vise seg at det er spor av nøtter i all sjokkolade. 🙂 men eg skal prøve det en gang å lage pannekaker uten egg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg