Sparing på 1-2-3

Etter å ha tenkt nøye og hardt over hva det kan være som skiller meg og en toppblogger, ja sett bort fra at jeg ikke kan en døyt om mote, lærte meg å sminke meg av et tv-program om transer, ikke burde hatt tillatelse til å eie en slettetang eller har noe større å tilby på stilfronten, og oppdaterer bloggen hvert andre skuddår, så er det da altså denne macbooken.

Skal jeg bli numeros unos, så må jeg ha en sånn! Uten tvil!

For hver episode av bloggerne jeg ser blir jeg sikrere og sikrere i min sak.

Om du har vært innom her før, så har du kanskje fått snusen i at kjæresten min er sterkt imot å kjøpe ting på kreditt. Jeg tenker ikke, jeg bare kjøper, og er egentlig oppriktig drithappy for at han holder meg såpass i tøylene som han gjør.

Så hvordan skal jeg få meg denne macbooken da? Jo jeg må spare!

Sparing er jo som kjent veldig kjedelig. Jeg føler at jeg har spart bra om jeg har en tohundre-lapp jeg klarer å vente 3 dager med å bruke, på samme måte som jeg mener slanking er å vente en halvtime lengre før du spiser etter at sultfølelsen holder på å drepe deg. Da blir du tynn da. Man kjenner seg hvertfall utsultet og døende, noe som er slankingens mål.

Men jeg har jo brukt opp alle pengene mine denne måneden, og når jeg vil spare hele summen med en gang, kan det bli veldig vanskelig. Heldigvis ser jeg løsninger der andre ser problemer, og er allerede godt i gang med sparingen! Og det etter bare én time!

Først må man sette seg et mål. Hvor mye har du tenkt å spare?

– Jeg skal selvfølgelig spare mest mulig. Gjerne 8000 med en gang.

Så må du ha noe å spare i. Dette er nesten det viktigste, for det opprettholder motivasjonen under sparingen. Et kjapt søk på butikken viste at et lekkert glass med lokk til å spare i, kunne vise seg å koste like mye som du kanskje klarer legge av en dårlig måned, så heldigvis fant jeg et fint glass hjemme. Jeg merket glasset med en lapp der det står “macbook” så ingen skal tro at dette lekre glasset inneholder penger som skal serveres til kaffegjester for eksempel.

Så var det pengene da. Siden jeg ikke hadde noen startkapital valgte jeg å ta ut 2000kr fra mastercardet, og brukte 500 på flaxlodd.

Jeg trodde ærlig talt med så mange flaxlodd at macbooken skulle betale seg selv, og ennå kunne jeg betale tilbake de 2000kr på mastercardet uten at kjæresten fikk vite om det, men slik gikk det ikke.

Premien fra flaxloddene var på den nette sum av 225kr, og jeg vil ikke si at det er en dårlig sparestart akkurat!

Ettersom jeg ikke liker å spare med ujevne tall, fikk jeg låne 275kr av en bekjent slik at jeg da egentlig satt igjen med 500kr.

Det viser seg at det ikke er like enkelt å sette tilbake penger i minibanken som å få de ut, så jeg puttet like greit de resterende 1500kr fra mastercardet i spareglasset.

Så på no time har jeg spart opp en fjerdedel av en macbook! Jeg kan nesten ikke tro det selv.

Med slik målrettet sparing er jeg nok eier av både macbook og førsteplassen på bloggtoppen fortere enn du kan kaligrafiskrive ordet fylkestrafikksikkerhetsutvalgetssekretariatslederfunksjon!

Håper dere finner sparetipset mitt nyttig! Takk for at du stakk innom kjære leser, håper vi sees igjen!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg