Se yngre ut med rullekake

Støtt og stadig dukker det opp en eller annen mulighet til å få en yngre, vakrere hud. Gjerne både kvise og arrfri. Jeg er jo livredd for å bli gammel, og kjenner jeg snart må begynne å se realiteten i øynene ettersom kinnene mine har begynt å få bulldogtendenser.

Til deg som måtte trenge en videre forklaring på hva bulldogkinn er, så kan jeg vel bare si at det er når kinnene dine begynner å henge så flatt og punktert på sidene av ansiktet ditt at det dannes et markert skille mellom kinn-delen av ansiktet, og hake/munn partiet slik at du ser ut som en bulldog.

Jeg tror det finnes to måter å løse dette problemet. Enten må du gå såpass mye opp i vekt, at underhudsfettet blåser volum tilbake i kinnene dine igjen. Det er nok ikke mange som ville valgt denne løsningen, ettersom du erstatter et problem med et annet. Kanskje du risikerer å bare ende opp med å se ut som en veldig tykk bulldog.

Den andre metoden er plastisk kirurgi, der de snitter rundt trynet ditt, og gjør huden din litt kortere enn før. Hepser den litt opp med andre ord, før de stifter hudkanten på plass i hodet ditt igjen. Jeg lurer på hvor mange ganger man kan gjøre dette før du faktisk har flyttet neseborene til der tinningshuden din engang var.

Men så var det dette med kviser og rynker da. Ja og arr, for de som måtte være plaget med det. Det finnes kremer, fillere, laser, piller, det ene og det andre, og i jakten på evig ungdom skal ingenting være uprøvd.

Jeg selv har vurdert både botox og restylane, men jeg er så gjerrig at jeg føler kanskje det blir litt for dumt å bruke så mye penger på noe som ser ut som menneskeplageri. Men vi får se. Når overleppa føles for liten og kratrene i kinnene føles for dype, ender jeg nok opp under sprøytespissen jeg og. Den med heroin i. Det tror jeg er den beste måten å injisere noe som gjør at du gir faen i hvordan du ser ut.

Rart med det, lurer på om heroinister får et starterkit med sprøyter, boblejakker og et bøyeapparat til knærne utdelt ved første stikk.

Nok om det. 

Når jeg logger inn på bloggen, får jeg gjerne opp de siste innleggene fra folk som følger meg. Ikke sjeldent dukker det opp noe som heter swiss roll, som er en snedig sak som skal hjelpe deg å få vakrere hud. 

Jeg som har bena bedre plantet i matverdenen enn i hud og velvære-verdenen forbinder swiss roll med rullekake. Fordi det er jo det det er. Har det gått så langt at vi å smører oss i ansiktet med rullekake? 

Jeg tror jeg hadde blitt kjempetykk om jeg på daglig basis skulle rullet ansiktet mitt med rullekake, for hver gang jeg hadde rullet den forbi munnen min hadde jeg tatt en tygge.

Men så praktisk samtidig da! Tenk så mye tid du sparer på morgenen ved å kunne ta morgenstellet på ansiktet samtidig som du får i deg noe å spise. Kanskje det finnes havregryn-rullekake med proteinfyll så det ikke blir så veldig usunt, uten at effekten du er ute etter på huden blir borte.

Desverre hadde jeg ingen rullekake tilgjengelig for å vise dere hvordan det hadde sett ut, siden jeg mest sannsynlig hadde rukket å gumle den i meg mens jeg rullet huden uansett, så jeg måtte ta meg friheten til å redigere et bilde. De sier det er ekte kunstnere som klarer å tegne en hånd så detaljert som den egentlig er, og jeg forstår det godt om jeg nå blir tildelt både studieplass og stipender ved kunsthøyskoler. Er kunsthøyskole og kunstgresskole det samme? 

Selv om det meste som kom opp på google når jeg søkte på swiss roll var rullekaker i alle slags deilige varianter, skjønte jeg fort at dette kanskje ikke stemte helt. Så jeg prøvde noe jeg lærte i datatimene på skolen. Legg til flere ord for å begrense søkeresultatene. Ved å legge til ordet “skin”, ville det nå være mulig å se om det fantes en egen swiss roll for din skin.

Og der kom den. Et hjul med masse pigger på, med et lekkert designhåndtak du skulle rulle over hele trynet ditt, og hvor du ellers måtte ha problemområder. Jeg tror det kostet rundt 1000kr, og det var i alle fall ikke jeg villig til å betale for noe som ser ut som et miniatyr-tortur-våpen fra middelaldereren,

Slik ser den egentlig ut, og det hjulet foran har massemasse pittesmå nåler som skal trenge inn i huden din og lure den til å tro at du har små sår slik at den må fornye seg selv kjempefort.

Tror du på det?

Jeg vet ikke. Jeg tror ikke på det til 1000kr. Så jeg fant en på ebay til 30 kroner. 

Jeg bruker rulle meg forsiktig i ansiktet med den av og til. Det kiler og så blir jeg helt rød. Men om den virker vet jeg ikke.

Jeg vet bare at skuffelsen var veldig stor, med tanke på at jeg heller kunne stått på badet å rullet meg med en fersk rullekake, der sukkeret hadde skrapet helt lett og deilig over kinnene mine, før den drysset nedover på kroppen min, kanskje peelet brystkassen min på sin vei mot gulvet. Duften av deilig, nybakt sukkerbrød hadde gitt meg koselige relasjoner til ansiktstell, og smaken av det søte bringebærsyltetøyet hadde gitt meg lysten på et kaldt glass melk så jeg hadde fått i meg kalsium og alle de greiene der.

En dag når alt annet er prøvd, skal jeg stå klar med rullekaken min, og garantere en vakrere hud kombinert med lekkert måltid.

Takk for at du stakk innom kjære leser, håper vi sees igjen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg