Colatenner

Hei og hå!

Jeg drikker ekstremt mye cola. Faktisk så mye cola at jeg synes det er litt dårlig gjort at ikke Coca-Cola har gjort meg til en vandrende reklameplakat med betaling.

Å drikke så mye cola går ikke ubemerket hen, og sånn bortsett fra litt dissende kroppsdeler så er det tennene som har tatt den verste støyten.

Jeg mener at tenner er utrolig viktig, og jeg føler meg rett og slett som en vandrende bæsj når tennene begynner bli misfarget. Det er tross alt noe av det første folk ser, og i alle fall hos meg som går med tenna på tørk i tide og utide.

Jeg er utrolig skeptisk til tannbleking man kjøper på nett eller rundt på alle slags skjønnhetsjapper. Så tannbleking til 600kr? Tror ikke det du. Det kan godt være at det virker, for all del, men så mye som jeg herper tennene mine på daglig basis tar jeg ikke noen sjanser når det kommer til bleiking.

Så etter å ha fått tettet alle hull så var det bare å investere i bleiking hos tannlegen min. Munnskyllevannet som fulgte med smakte billig manneparfyme, så det var litt vanskelig å holde det i munnen uten å bygge opp en lett kvalme, men ellers synes jeg det virker bra.

Når man bleiker tenner får man ikke lov å spise noe som kan farge av på en hvit t-skjorte, ettersom porene i tennene åpnes og vil suge til seg farge.
Så da var det bare for meg å handle inn all den bleike maten jeg klarte å finne. Jeg er ikke så veldig kreativ på bleik-mat-fronten, så handlekurven ble fylt med banan, yoghurt og, tro det eller ei, babygrøt.

Jeg var litt skeptisk til babygrøten, siden det sto «mais og banan». Ikke en kombo jeg ville valgt uansett hva jeg måtte ha inntatt, men den var faktisk overraskende god.

Så god at jeg bare spiste og spiste og spiste. Jeg måtte til slutt forlate huset mitt for å ikke spise opp hele pakken. Jeg kan ikke være i samme rom som babygrøtpakken. Det er nesten så ille at jeg må innrede et eget rom i huset til babygrøten. Babygrøtens rom.

Og så var det det med colaen da. Etter to dager uten cola ble abstinensene helt for jævlig. Sinnsyk hodepine etterfulgt av vanskeligheter med å fokusere synet. Så jeg har funnet ut at jeg må faktisk bare unne meg littegrann cola, etterfulgt av intens skylling av munnen så jeg kanskje berger bleikingen. Etter hvert må jeg kanskje søke meg inn på rehab for å få bukt med colaholismen min?

Men nå er det bare å være tålmodig, og vente på fine hvite tenner, og muligens trappe litt ned på cola-inntaket heretter.

 

Takk for at du stakk innom kjære leser, håper vi sees igjen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg